Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

135. A „mineknevezzelek” ügy

2013.07.23. 22:07 Viszkisdoboz

A Nemzeti Együttműködés Rendszerének egyik üldözöttjeként a harmadik ügyet is kiérdemeltem, a vádelőkészítés szakaszába léptünk. Tudják, ez az ügy is egy lakás ügy, ahol kreatív ügyészségünk szerint 2006 tavaszán Juhász Ferenc honvédelmi miniszterrel éppen nem összekacsintottam, hanem félrevezettem. Történt ugyanis, hogy egy HM-es ezredes lakásbérleti szerződésének módosítását kezdeményezte a miniszternél, amit én közigazgatási államtitkárként egy stemplivel felterjesztettem, így lett belőlem csaló.

Emlékeznek, a viszkis dobozos ügy után (ahol első fokon felmentettek) jött szolgálati lakásom megvásárlásával kapcsolatos vádemelés, amit lakás ügyként ismer a közvélemény és ahol Juhász Ferenc honvédelmi miniszterrel üldögélek a vádlottak padján. Ez a harmadik ügy pedig szintén egy lakás ügy, így szükséges a megkülönböztetés. Arra kérem tehát a nagyra becsült olvasókat, hogy egy fantázianévvel segítsenek ki. Minek nevezzem az újabb vádat?

Már akkor gyanús volt a dolog, amikor 2013 májusában a Központi Nyomozó Főügyészség Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos 44 db HM lakás elidegenítés tárgyában tett feljelentéséből elkülönítéssel kiragadta ezt az újabb ügyet. Tudjuk, hogy 42 lakás ügyében nyomozás sem folyt. Ennek oka is ismert. Budai Gyula és Csampa Zsolt úgy kérték a büntetőeljárás megindítását, hogy nem jelöltek meg konkrét jogszabálysértést. Budai ellenem tett feljelentéseiben is hivatkozott arra, hogy formálisan betartották a HM vezetői a jogszabályokat. De mondják már meg nekem valaki, hogyan lehet nem formálisan betartani a jogszabályokat?

Budai nol.hu.jpg               Budai Gyula a nagy feljelentő a hazugsággyár kapujában(fotó: nol.hu)

Jogász kollégáim egy ügyben nyomoztak, de nem gyanúsítottak meg senkit. Két lakás ügyében pedig láss csodát, én is érintve vagyok. Már vádat emeltek vagy éppen arra készülnek.         

Másodszor voltam ma iratismertetésen a Fidesz-KDNP ellenzékével szemben pallos szerepet betöltő, a kormánypártok disznóságaihoz pedig nyíltan asszisztáló pártügyészségen, a Keresztes Imre vezette Központi Nyomozó Főügyészségen. Bepántlikázott iratok vártak több kötetben, 1.500 oldalas kövér akta, amelyben kb. 30 oldalnál több releváns irat nincs. Kétségen kívül meggyőződhettem arról, hogy együttműködési szándékom ellenére látszat nyomozást folytattak 2013. május 09. napján tett bizonyítási indítványaim ellenére.

Okiratokat nem sikerült továbbra sem beszerezni, azonban meglepő módon szolgálati lakásom megvásárlása ügyében tett Budai-féle feljelentést és a viszkis dobozos ügyben Juhász Ferenc által tett tanúvallomást megtaláltam az iratok között. Magam is elbizonytalanodtam egy pillanatra, hogy most melyik ügyben üldögélek éppen az ügyészségen, mert ezeknek az iratoknak semmi közük a folyó „mineknevezzelekhez”. Arra jó csupán, hogy a bíróság majd érzékelje "végtelen romlottságomat" és kétséget kizáró bizonyítékok nélkül is el tudjon elítélni.

A HM mocsarában viszont tévedhetetlenül eltévedtek az iratokat kereső ügyészek. Persze. Úgy lettek katonák, hogy laktanyát is csak legfeljebb egy nyomozás során láthattak belülről. Nincs – mondják a HM-es aktakukacok. Ha nincs, akkor nincs, mondják a hiszékeny ügyészek. Egy tanút viszont sikerült meghallgatni 2 hónap alatt, és az augusztus végi nyomozási határidő lejárta előtt az élcsapat ügyészség ma lezárta a nyomozást. Újabb bizonyítási indítványomat pedig azonnal elutasította. Az eljáró ügyész tudomásomra hozta, hogy sürgős teendői vannak (értsd. szabira akar menni, mert ami jár, az jár ugyebár?) és nincs több ideje ezzel az üggyel foglalkozni.

A katonai ügyész azt is kinyilatkoztatta, hogy az iratismertetést követően még nem biztos, hogy vádat emelnek, mert „ne menjünk a dolgok elébe”. Csak akkor azt nem értem, hogy hova menjünk? Kukutyinba zabot hegyezni? Bár lehet, hogy annak is több értelme lenne, mint várakozni a csodára, hogy ügyészeink végre szarvast lőjenek és ne bakot. Fordulhatnának szakmai útmutatásért főnökükhöz is, aki kiváló vadász hírében áll. Abban, hogy a Keresztes-féle csapat nem emel vádat, úgy bízhatok, mint kóbor kutya az esti kiadós vacsorában.

Mert ez az ügyészség eljátszotta a tekintélyét, szakmaiságát, amikor a kormánypolitika kiszolgálójává vált. A jelenlegi ügyködésük pedig arra irányul, hogy a 2014-es választási kampányban minél több büntetőeljárás legyen folyamatban (lásd. Hende Csaba feljelentését a DK-s Vadai Ágnes ellen), hogy a „jók” televíziója a „gonoszok” bűneit harsogja naphosszat. Mert kétségünk ne legyen, ez az ügy is csak a kommunikációról szól. Én vagyok az ügyeletes rosszfiú.

iratism Szombath11.JPGiratism Szombath22.JPG

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr435422171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mzperx 2013.07.23. 22:43:15

A blogger kérésére:
"Bélsárvár-ügy" a javaslatom az újabb lakásügy elnevezésére, a 'légvár' mintájára.

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2013.07.24. 09:34:52

Erről: "Történt ugyanis, hogy egy HM-es ezredes lakásbérleti szerződésének módosítását kezdeményezte a miniszternél, amit én közigazgatási államtitkárként egy stemplivel felterjesztettem" az jutott eszembe, hogy lehetne "bélyeg", vagy "stempli" ügy :)

Gera 2013.07.24. 10:42:29

A hócipőm tele van ezekkel a kedvezményes lakásvásárlásokkal. A kilencvenes évek elején ez még belefért, de abba kéne már hagyni. Én készséggel elhiszem persze, hogy minden törvényes volt, szóval nem büntetőeljárásokat akarok, hanem azt, hogy ezeket az elbaszott kedvezményeket kiirtsák a jogszabályokból.

vajdasagi 2013.07.24. 11:38:48

@Gera: Én is így látom. A kormányoldal jobban tenné, ha nem használná politikai célokra az ügyeszséget, mert ez undorító, amit tesznek. Ebben az egy kérdésben a posztíró oldalán állok.

Viszont az ilyen "szolgálati lakások" úgy bűzlenek nekem, hogy csak na. Ezeket pont szépen megszüntethetnék - egyszer s mindenkorra. Persze nem az ügyészség, hanem a kormány. De sajnos nem látom, hogy ezt tenné.

Emiksz 2013.07.24. 11:45:13

Hát igen, a stempli-ügy sokkal szerethetőbb név, mint a namiabánatosrossebetakarnakezekmámegint-ügy, amibennem felötlött.

órarugógerincű felpattanó 2013.07.24. 13:00:53

@Gera: egyetértek.

Azzal együtt nem baj, ha megizzasztják a jójembereket egy kicsit, mert ez akkor is lopás, ha törvényes volt egyébként.

nu pagagyí 2013.07.24. 15:13:43

Nevezzük egyszerűen a Magyar Hadsereg védelmi képességének fejlesztésére kidolgozott középtávú tervnek, vagy röviden Beregfy-tervnek.

politikailagnemkorrekt 2013.07.24. 15:14:12

Én például nem kaptam fillérekért lakást, hanem még 15 évig törlesztem a sajátomat, amit piaci áron vettem. Most akkor sajnáljam azt, aki bagóért jutott a szolgálati lakáshoz? Tetszett volna felmenni az ingatlan.comra, és piaci áron venni, mint a többi halandó. A többi meg csak jogászkodás.

MACISAJT 2013.07.24. 15:36:14

"Mert kétségünk ne legyen, ez az ügy is csak a kommunikációról szól. Én vagyok az ügyeletes rosszfiú."

Azért Fapál úr minimum túlértékeli magát..:)

Állítom hogy még a szonda Ipsos vagy pláné a Medián sem tudna olyan közvélemény kutatást produkálni, amelyben 100 megkérdezettből 98 tudná hogy egyáltalán kicsoda is az a Fapál...:)

Ja hogy a gyurcsány-vadaiak farvizén evickélt ő is?
Akkor már rémlik valami, jut is marad is...

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2013.07.25. 10:03:48

@MACISAJT: Nem tisztem védeni a blog gazdáját, de erről ír szerencsétlen kb. két éve. Hát olvasd el, ha érdekel ;)
süti beállítások módosítása