Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

121. Bocsika!

2013.04.16. 17:27 Viszkisdoboz

Remélem, megbocsátják nekem, hogy tegnapi posztommal hiába bolondítottam oda jónéhányukat ma a bíróságra, de arra, ami történt még én magam sem számítottam! Történt ugyanis, hogy az első tárgyalási napon – ígéretemnek megfelelően – az ügyész felolvasta a vádiratot. Koncepciós az ügy, koncepciós a vádirat, a végeredmény felől sem volt kétségem, de azt hittem, hogy végig kell játszani a teljes előadást, tanúkkal, ügyészi és ügyvédi kérdésekkel, és utána a – felmentő – ítélettel.

Akit részletesen érdekel, nézze meg az utóbbi öt posztot, most csak annyit, hogy az ügyész szerint a honvédelmi miniszter szabálytalanul engedélyezte nekem, a Honvédelmi Minisztérium akkori szolgálati viszonyban álló közigazgatási államtitkárának 2005-ben egy lakás kiutalását. A vádirat Juhász Ferencet hűtlen kezeléssel, engem felbujtással vádolt meg. Az ügyészség arra hivatkozott, hogy Juhásznak figyelmen kívül kellett volna hagynia hivatásos katonai mivoltomat, mert ez a jogviszony szünetelt állami vezetővé való kinevezésem miatt, s az utóbbi tényre való tekintettel a Miniszterelnöki Hivatalnak kellett volna lakást biztosítania számomra. Az ügyészi hivatkozás szánalmas. Ügyvédeink bemutatták, hogy a jogszabályok szerint nem szünetel a hivatásos katonai jogviszony az állami vezetői kinevezés alatt, a tárca gyakorlatának megfelelően történt a lakás kiutalása, és hogy a HM utólagos „elszámoltatási” vizsgálata is jogszerűnek találta azt.

Azt hittem, hogy a tárgyalási napokon mindezt majd részletesen kifejtjük. Az ügyvédek neki is láttak, és a vádirat felolvasása után észrevételt tettek, kérve a vád kiegészítését, mert az ismertetett vádirat alapján a védelem nem tudta még a védekezés irányát sem meghatározni. Majd jöttem én, aki vádlottként észrevételezhettem a vádiratot. Ezt mondtam:

 „Tisztelt Bíróság!

Az ellenem emelt vádat nem értettem meg. A vádat tartalmi okok miatt törvénytelennek tartom. Tartalmi értelemben ugyanis a vád azt tartalmazza, hogy én, aki kérelmet nyújtottam be törvényes munkáltatómnak – a miniszternek – felbujtó lettem ebben az ügyben. Ilyen kérelmeket a hivatásos állomány aktív vagy nyugállományú tagjai naponta tucatjával adnak be a miniszternek címezve vagy mert mentesítést kérnek a korábban okozott lakásveszteség okán, vagy mert miniszteri engedélyt kérnek szolgálati lakásuk rendeleti határidő előtti megvásárlása ügyében. Ilyen kérelmeket egyébként a katonai ügyészek is benyújtanak a miniszternek.

Felteszem a kérdést! Lehet-e felbujtásként értékelni egy olyan jogot, amely minden állampolgárt megillet, a kérelmezés jogát. Azaz, kérje a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező személyt, hatóságot vagy testületet, hogy adott ügyében kérelmének megfelelően döntsön. Ha ez felbujtás, akkor ebben az országban megszűnt a jogbiztonság és mindenki azzal a kockázattal adhatja be kérelmét, hogy kérelmezői cselekvőségét az ügyészség felbujtásként értékeli és büntetőjogi szankciók kiszabását kéri a bíróságtól.    

Kérem a Tisztelt Bíróságot, hogy a büntetőeljárást – törvényes vád hiányában – szüntesse meg!”

Ekkor azonban – legnagyobb meglepetésemre – a bíró felfüggesztette a tárgyalást. Határozatában harminc napot adott a Központi Nyomozó Főügyészségnek arra, hogy megjelölje, szerinte Juhász Ferenc és én a lakáskiutalás, illetve a lakás későbbi elidegenítése/megvásárlása alkalmával mely törvényi szakaszokat sértettük meg, a miniszter hol sértette meg a vagyongazdálkodás szabályait, és a bűncselekményt az ügyész mivel óhajtja bizonyítani.

Ez bizony, pestiesen szólva bukta a javából. Aki a blogot olvassa, az tudja, hogy narancsos bukta! Újabb a koncepciós eljárások sorában.

süllyedő2 origo.JPG Újra hajótörést szenvedett az ügyészség zászlóshajója, a Központi Nyomozó Főügyészség (fotó: origo.hu)

Persze az ügy el fog húzódni, mert biztos vagyok benne, hogy a Központi Nyomozó Főügyészség nem enged ki a karmai közül. Lesz vádirat, lesz bizonyítási eljárás, és lesz ítélet is. Felmentő. Hogy aztán az ügyészség sajtótájékoztatón elmondhassa, hogy nem is az történt, amit a vaksi szemeinkkel láttunk, a süket füleinkkel hallottunk…

Óvatosabb duhaj volt azonban ez alkalommal a Honvédelmi Minisztérium. Főügyemben, a Tábornokperben polgári jogi kártérítési igénnyel lépett fel, mondván a tárcát anyagi veszteség érte a vesztegető tisztek és tábornokok miatt. Amikor aztán a tizenhét vádlottból tizenötöt felmentettek bizonyítottság, vagy, mint engem bűncselekmény hiányában, a tárca téríthette meg a bírósági eljárás költségeit! Most a HM jogi képviselője megjelent ugyan a bíróságon, de nem állt elő anyagi kártérítési igénnyel. Valaki biztosan elárulta nekik, hogy nem történt bűncselekmény, ezért nem is nagyon lesz miért kártérítést követelni. Vissza is vettek a magabiztosságból!

Akik pedig elszámoltatási cirkuszra vártak, azoktól én kérek elnézést! Mert az ügyész nem fog! 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr855229906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása