Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

132. Meseország ügyészsége

2013.06.15. 19:42 Viszkisdoboz

Meseországban élünk, ahol minden megtörténhet. A jók a jogszabályokat úgy alakítják, hogy az a saját politikai és gazdasági érdekközösségüknek jó legyen. Meseügyészségünk a vádiratot pedig úgy írja meg, hogy a politikai gonosztevők bűntelenül is elnyerjék méltó büntetésüket. Ennyire egyszerű az élet Meseországban.

Lassan egy éve nyújtott be vádiratot szolgálati lakásom megvásárlása ügyében a Központi Nyomozó Főügyészség ellenem, mint felbujtó és Juhász Ferenc volt honvédelmi miniszter (MSZP) ellen, mint tettes ellen a Pesti Központi Kerületi Bíróságon. Ebben az ügyben az ügyészség eredetileg azzal vádolt, hogy a honvédelmi miniszter szabálytalanul utalt ki nekem – mint hivatásos katonának - egy szolgálati lakást, és utána ezt szabálytalanul vásároltam meg a HM-től. Az alapkoncepció tarthatatlansága miatt újabb változatok születtek: a miniszter szabályosan utalta ki a lakást, de jogszerűtlenül vettem meg. Még újabb változatuk: nem szolgálati lakást utalt ki, hanem vezetői lakást, amit nem lehetett megvenni. Legeslegújabb változatuk: szolgálati lakást kaptam, ami valójában vezetői lakás volt, és azt nem lehetett megvenni.

A bírósági hatáskörök hónapokig tartó tisztázását követően az első tárgyaláson vallomást sem tudtam tenni, mert a bíróság arra kötelezte az ügyészséget, hogy a vád hiányosságait pótolja. Például, írja le, és ne csak állítsa, hogy mikor és milyen körülmények között „bírtam” rá a minisztert a törvénysértésre, aminek hatására a miniszterben kialakult a szándékos bűncselekmény elkövetésének gondolata – mert ezzel is adós maradt a vádirat. Mert egyelőre még Meseországban sem lehet egy írásbeli kérelem benyújtása bűncselekmény. Meg persze azt sem ártana leírni a vádiratban, hogy ezt a tényállításukat mivel kívánják bizonyítani. A bíróság elrendelte a bizonyítási eszközök felkutatását is.

Aztán az ügyészség nem élt a bíróság által biztosított egérúttal. Írtak egy iratot. A vádmódosításról eszembe jutott a népmesei Mátyás király, aki azt parancsolta a bíró lányának, hogy ruhában is jöjjön, meg meztelen is legyen, hozzon is ajándékot meg nem is. Meseország ügyészsége is úgy tett, mintha a vádat módosítaná, miközben azon nem változtatott. Benyújtott ugyan kettő darab gépelt papírt, de az nem tartalmazott érdemi vádmódosítást. Meg a furfang is elmaradt. Csak egy hamis állításra tellett.

Mátyás király és a bíró lánya.jpg 

Komolyra fordítva a szót az ügyészség a bírósági végzést semmibe vette, egyetlen pontját sem teljesítette. Az igazságszolgáltatás megcsúfolásaként az ügyészség mindenféle szemérem nélkül hivatásos szolgálati jogviszonyom alapján kiutalt lakást egy tollvonással „vezetői lakássá” minősítette, és alig kétoldalas vádkiegészítésében Keresztes Imre főügyész pedig leszögezte: „az ügyben benyújtott vádirat tartalmát a továbbiakban is változatlanul fenntartom.” Ezzel teljes lett a zűrzavar.

Keresztes Imre főügyész azt üzente a bíróságnak, hogy ne szőrözzön már, tessék tárgyalni az ügyet, hiszen mi nyújtottuk be, a Nemzeti Együttműködés Rendszerének - politikailag koncepcionált ügyekre szakosodott - főügyészsége! Tehát a vád formailag tárgyalásra alkalmas, mert van vádló, van vádlott és van bűncselekmény, amivel vádoljuk. És Meseországban tessék ennek elégnek lennie!

A koncepció sem eredeti, sem mostani formájában nem felel meg a törvényes vád követelményének. Nem csodálkoznék azon, ha a bíróság úgy vágná ki a vádiratot a szemétbe, hogy csak úgy nyekken. A bíróságnak ugyanis nem az a feladata, hogy az ügyészség koncepcióit valósággá változtassa. A vádhoz kötöttség neki nem engedi meg, hogy a mesét tovább szője, vagy maga dolgozza át a vádiratot. Hogy az ügyészség által felkínált „törvénysértésekből” melyiket fogadja el, és melyiket nem. Ennek az az oka, hogy még Meseországban is elkülönül egymástól a vád, a védelem és az ítélkezés. 2014-ig biztosan.  

Egy percig nem ringattam magamat abba a hitbe, hogy ügyészségünk a maradék méltóságát megőrzendő nem nyújt be semmilyen iratot és az eljárás megszűnik. De az azért kiakasztott, és tudatzavart állapotomban majdnem átestem a vak komondoron, amikor azt olvastam a vádmódosításban, hogy már aktív katona koromban is egy olyan idióta voltam, aki jogászként azt sem tudta megkülönböztetni, hogy saját lakása szolgálati vagy vezetői státusszal bír-e. Majd rájöttem, hogy azért lehettem a Gyurcsány kormányban közigazgatási államtitkár, mert az elmúlt nyócévben a kormányzatban csak szellemileg elmaradottakat alkalmaztak. Szemben azzal a ma kívánatos nemzeti állapottal, amikor Orbán Viktor a fideszes maffia szabad prédájának szánt gazdaságfejlesztési területet egy érettségivel rendelkező miniszterrel tölteti be.

Summa summarum az ügyészség újabb álláspontja szerint tehát azzal követtem el bűncselekményt, hogy „tudtam”, hogy vezetői lakást kaptam, amit nem lehet elidegeníteni, de ezt figyelmen kívül hagyva kértem a minisztert, hogy értékesítse. Ezzel a minisztert felbujtottam, aki maga is olyan hozzá nem értő volt, mint a HM egész jogi és védelemgazdasági szakapparátusa. A miniszter a szakmai apparátus teljes egyetértésével a vezetői lakást szolgálati lakásnak nézte, és értékesítésre kijelölte. Ha ez egy vicc lenne, még nevetni is tudnék rajta. De ez nem vicc, hanem véresen komoly dolog, ami mutatja közállapotaink valóságát.

Kíváncsian várom, hogy Meseország Hír Tv-je miként fogja felkonferálni és elmagyarázni a híveknek, hogy mi a bűnként felrótt legeslegújabb változat.

90 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr255362934

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.16. 12:39:09

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivancsi 2013.06.16. 12:03:05

leszarom milyen lakast hogyan mikep kaptal?
Az igaz: egy olyan kaliberu embernek mint te jar a kero!

de az tuti benne voltal mindenfele egyeb mutyiban!
keno piiiz itt keno piiiz ott...
zsebbe, viszkis dobozba hol itt hol ott..

sajnos ezekre bizonyitek nincs de megfogni a korrupt geciket csak azzal lehet amirol papiros van....

sajnos ezert bortonbe nem kerulsz
de remelem a sok mas korrupt vezeto tanul belole...

most lophatsz csalhatsz mutyizhatsz de ha masik csapat jon valamiert elhuzzak a notadat:):)

kellys 2013.06.16. 12:25:36

@Kivancsi: mind a kommented, mind a blog mérhetetlen szomorúsággal tölt el, hogy ilyen színvonalon van a magyar társadalom és a magyar jogbiztonság.

kitartás Fapál Úr.
jó lenne, ha politikai oldalaktól mentesen ítéltetne meg Ön, értelem, etika, jogelmélet, logika, empátia felől. és az is jó lenne, ha az első fok végeredménye menne végig a teljes ügy folyamán. félek, hogy nem minden bíróság lesz ilyen bátor.

Rókakígyó 2013.06.16. 12:27:19

Ebben az ügyben veled kevesen lesznek együttérzőek. Ez is mutat valamit. Ha úgy történt ahogy leírtad, ami valószínű, akkor az elég nagy gáz. A rendszer tarthatatlansága engem is zavar. Ebben egyetértünk.

Mr. Bear 2013.06.16. 12:34:16

A blog kikerült az Index címlapjára, így szabad prédája lett a fideszes bértrollnokoknak és a csak szimplán maguktól gonoszkodóknak.

Spongyát rájuk, kitartás, talán-talán már kevesebb van hátra, mint amennyit kibírt eddig. Szívből kívánok minden jókat.

CyberPunK 2013.06.16. 12:44:42

"1./ A lakás megvásárlása
A lakás forgalmi értéke 65.253.000-Ft. (hivatalos értékbecslés szerinti ár)
30.000.0000-Ft felett a jogszabály szerinti vételár 15.375.000-Ft, valamint a 30.000.000-Ft. feletti rész 80 %-a.
A szolgálati jogviszonyomra tekintettel 15 % engedmény illetett meg.
A vételár egyösszegű megfizetése esetén további 40 %-os árengedmény illet meg.
Fizetendő összeg: 22.224.474-Ft."

Tehát lényegében a forgalmi ár 1/3-áért vehetted meg. Mindjárt megsiratjuk a kálváriádat...

ob.szerver 2013.06.16. 13:14:46

Ha már lakásügy, elevenítsünk fel egy másikat.

Orbán (akkor még nem miniszterelnök ) úr 600e Ft-ért vásárolta meg V. kerületi önkormányzati lakását.

Ezt a lakást adta el miniszterelnökként 60m Ft-ért, az akkor értékbecslések szerint kb. 20m Ft-tal értéke felett, és ezen a pénzen vette jelenlegi villáját.

A vevő Kékesi Dezső rokona volt. Kékesi úrat Orbán miniszterelnök úr párizsi nagykövetnek nevezte ki.

Konklúzió: Orbán úr első kormányzása idején a párizsi nagyköveti poszt ára 20m Ft volt. Ma vajon mennyi lenne?

Csigataposó 2013.06.16. 13:26:36

Az a baj, hogy nem latod a problemat. Tudod mit elhiszem, hogy semilyen buncselekmeny nem tortent. Elhiszem hogy a whiskis doboz kamu (mert szamomra ez irrelevans majd kideritk vagy nem es elitelnek vagy felmentenek). De pont ez az emberek problemja az orban kormanyal a trafikmutyi is torvenyes, meg jogilag nem volt torvenysertes az egyik olyan ugy sem ahol kozpenzeket a kozjo helyett szepen magancelra atcsatronaztak. Mint ahogy itt is szerinted normalis hogy egy kozig allamtitkar 40M erteku kvazi lakastamogatst kap, meg a sikeres ugyved 60 millio+ forint erteku szolgalati lakast. Vagy mas esetben kormanyszovivo lakik fillereker hatalmas andrassy uti onkormanyzati "szukseglakasban". Vagy mas esetben partelnok brutto 800e ftos havis fizetessel kap ujjabb onkormanyzati szukseglakast mig apolonok kerelmet onki be se fogadja siman elhajtjak oket hogy kar is probalkozniuk eselyuk sincs. Na ezert nem fognak sokan megsajnalni.

élhetetlen 2013.06.16. 13:27:47

@CyberPunK: Jaj, de ciki, az egyharmadáért, lakottan. (amiben benne lakik, az értékbecslés szempontjából lakott). Az nem zavar, hogy aki valaha is tanácsi lakást kapott, az a piaci ár tizedéért vehette meg a „lakását”? (Adta is tovább tízszeres áron). Csak hogy értsd: soha nem kaptam tanácsit, viszont 25 évembe telt, hogy a szüleimtől kapott egyszobásból kicsivel nagyobbat csináljak, hogy ne kelljen a vendéggel egy szobában aludni. Lakáskeresés. Stefánián, adott lakás, nem, még nem vették meg az önkoritól, de ha lefoglalom 300 ezerrel, akkor abból megveszik, és eladják nekem 3,5 milláért. Nem vettem meg, (nem ezért, mert végülis ebben a konstrukcióban lett új lakásom). A zárópoén: egy év múlva összefutok a család nőtagjával a Róna utcában, megismer, leszólít, elmeséli, hogy sikerült eladni, és most itt kaptak újabb tanácsi lakást, mint rászorulók. Ugyanazon kerületben, b+. És ez tömeges volt. Éljen az igazságérzeted! Gondolom a végtörleszteni képes devizahitelesnek nyújtott támogatásnak is örülsz, csak ez fáj. Mindezt anélkül, hogy ismerném a pasast.

komplikato 2013.06.16. 13:39:58

@Kivancsi: Biztos vagyok benne , hogy voltak ügyek. Azt nem tudhatom a blog írójának volt e valódi "ügye", de aljas módon egy jogállamban (még) kijár az ártatlanság vélelme. Pont azért, hogy olyan mondvacsinált okokkal mint a náci vagy kommunista diktatúrákban, ne lehessen 2 perc alatt ártatlanokat is elítélni vagy meghurcolni.

Azért egy bármilyen eljárásnál legyen már ALAP, hogy van bizonyíték! Meg legyen már valami valódi büntetőjogi cselekmény is.
Na most Budai Gyuláék kreáltak majdnem 1300(!) pert! És ebből eddig szinte mindegyiket bebukták, amit nem az sincs még lezárva ...
És megint nem az a lényeg sajnos, hogy megtörtént ami a perek tárgya, hanem az, hogy bizonyítható vagy sem.

CyberPunK 2013.06.16. 13:40:37

@élhetetlen: Az zavar, hogy egy (ex)államtitkár sír itt, és a linkelt posztjában még szépen magyarázza is a bizonyítványát: "Tény, hogy a HM ingatlankezelési Hivatala egy lakást 65 millió forintos lakást vett meg, amelyhez én jóval olcsóbban jutottam. Hozzám hasonlóan a piaci árnál sokkal olcsóbban vásárolhatta meg szolgálati lakását számos egykori katonatiszt, honvédségi vagy minisztériumi vezető. De nemcsak a honvédelmi tárcánál volt ez általános gyakorlat évtizedeken át. Hasonló feltételek mellett adták el más tárcák is a szolgálati lakásaikat. Elítélendő ez a gyakorlat? Lehet, hiszen a legtöbb ember nem juthat így lakáshoz. De hogy bűncselekmény lenne? Akkor velem együtt bűnöző több, a mostani kormány alatt kinevezett vezető tisztségviselő, köztük Budai Gyula is."

Ő azok közé tartozott akik felemelhették volna a szavukat ez ellen. De nem ezt tette, hanem lazán kihasználta a rendszert inkább. Igen, a tanácsi lakások ügye is undorító volt, de ez szerintem még undorítóbb. Lehet, hogy törvényes volt amit csinált, de hogy nem etikus az biztos. Erre fel ez a poszt meg még gyönyörűbb. Gondolom emelett meg sír azon, hogy vajon miért nem jut a HM-ben arra amire kellene. Phej, mocskos bagázs.

csak egy néző 2013.06.16. 13:42:22

Virág és Bástya elvtársak ezekhez képest, angolkisasszonyok voltak. Ennek a mutyizos "Nemzeti" bandának a poros nyomába sem léphetnének.

komplikato 2013.06.16. 13:48:42

@CyberPunK: "Tehát lényegében a forgalmi ár 1/3-áért vehetted meg."

Azért belegondoltam, hogy lehet most annyit ér amennyiért vette ... ahogy a dolgok állnak.

A vita nem azon volt szerintem bíróságon, hogy a blog írója jól járt e, mert a számításod szerint igen, hanem az, hogy jogosult volt ilyen vételre? Igen az volt. Vagy nem. Ezt fogja eldönteni a bíróság. Csak ügy előzményeit ismerve nem lehet igazi pártatlan tárgyalásra számítani ugye.

Akkor is szoktál fikázni amikor a BM dolgozók árverésen vesznek lefoglalt pl. gépkocsikat vagy más cuccokat árverésen a valós ár 10-20-30%-ért?

csak egy néző 2013.06.16. 13:50:16

Hogy is van ez ügyész úr???? Ebben az ügyben is ilyen aktív igazságkereső?????Tavaly májusban tett feljelentést a Generali Biztosító, a fővárosi II. kerületi kapitányságon, H-né P Mónika ellen, mert munkatársa hosszabb ideje elsikkasztotta az ügyfelektől befektetési biztosításra felvett pénzt – körülbelül 400 milliót. Az akta azonban többször is hosszasan elfeküdt, és csak hónapokkal később került a jelenlegi nyomozó hatósághoz, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányságra.
A gyanúsított asszony – a Generali biztosító feljelentése szerint – a Központi Nyomozó Főügyészség vezetőjének, dr. KERESZTES IMRÉNEK az élettársa, fia pedig a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) gazdaságvédelmi nyomozója. Ezért zárták ki az ügyből a BRFK-t.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.16. 13:52:53

@élhetetlen:
Én azt is undorítónak találom, mikor az önkormányzati lakások bérleti jogát árulják egyesek. Persze ennek is az az oka, hogy egyeseknek piaci ár alatt biztosítanak az önkormányzatok bérlakást, ez már önmagában probléma.

De ettől még a posztoló ugyanolyan szar ember marad, mert attól, hogy valami törvényes, lásd a trafik mutyi is törvényes, még nem biztos, hogy etikus, az meg hogy tömegesen művelték ezt az országban a tanácsi lakásokkal kapcsolatban, nem menti fel a posztoló mutyiját.

Gera 2013.06.16. 13:53:16

Engem nem érdekel, hogy bűncselekmény történt-e. Nem szívügyem, hogy a több tízezer lakásmutyiból pont a Fapáléból legyen büntetőeljárás. De azt kurvára szeretném, ha ezeket a lehetőségeket egyszer és mindenkorra bezárnák, nemcsak a honvédségnél, hanem az egész kibaszott állami-önkormányzati szférában.

Mi is történt itt? Emberünk kapott egy hatvanmilliós szolgálati lakást tőlünk, majd _egy év_ múlva elhúzott nyugdíjba és megvette harmadáron. Hát bazzeg ez nem normális, akár törvényes, akár nem. Egyáltalán ne legyen ilyen, senkinek. Az állam fizesse meg az alkalmazottait és zéró további kedvezmény, mert a rendszer teljesen átláthatatlan.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.16. 13:54:12

@komplikato:
"Akkor is szoktál fikázni amikor a BM dolgozók árverésen vesznek lefoglalt pl. gépkocsikat vagy más cuccokat árverésen a valós ár 10-20-30%-ért? "

Ha az árverés nyilvános, akkor teljesen normális, ha csak BM dolgozók licitálhatnak, akkor mutyi.

komplikato 2013.06.16. 13:55:03

@CyberPunK: A szolgálati lakás meg ahhoz kapcsolódó vételi opció és egyéb ügyek szerintem összes fegyveres testületnél voltak és vannak. Azon kevés előnyök egyike, amiért valaki ilyen hivatást választ az esetleges érdeklődési köre mellett. A korai nyugdíjazásról is ment a vita, hogy etikus vagy sem. Ami egy marhaság.
Azon viszont lehet vitatkozni, hogy ilyen alacsony vásárlási ár etikátlansága évtizedekig nem szúrta senki szemét?
Félreértések elkerülése végett engem is zavar pl. amikor képviselő több budapesti ingatlannal háta mögött felvesz annyi lakhatási térítést amiből szállodát vagy kisebb villát bérelhet. Vagy amikor csak papíron vidékről bejáró képviselő felveheti a 400-600K utazási térítést meg benzin pénzt. Érdekes módon a az "etika és erkölcs" megszállottjai ezeket nem feszegetik a parlamentben. Sőt, az egyetlen dolog amiben pártfüggetlenül jól egyetértenek. Még a "lázadók" is.

komplikato 2013.06.16. 13:59:21

@Ensiada Arkoveitie: Arra akartam kilyukadni eddigi megszólamlásban, hogy ...
1. A törvényesség és igazságosság soha nem volt egy és ugyanaz, így etikus sem. De pont ezért nem is kéne össze keverni.
2. Mostanában sok olyan ember szájából hallani az etika és erkölcs szavakat, akik ezen szavak jelentésének tökéletes ellenpéldái.

Ez a blog nem etikáról és erkölcsről szól, hanem az egész Viszkisdoboz ügyről, annak érdekes jogi értelmezéséről, folyományairól.
És attól ha nem kedveli valaki a blog íróját vagy nem találja etikusnak amik itt írva vannak, még érthet egyet az ügy koncepciós jellegével.

No de azért kárörvendeni, mert megérdemli hiszen nem volt etikus? Az etikus? Erkölcsös?

komplikato 2013.06.16. 14:03:12

@Ensiada Arkoveitie:
OFF: Próbáltam ennek utánajárni, de szinte semmi értelmes infót nem leltem hosszú évek alatt. Valószínűleg olyan módon van meghirdetve "nem BM dolgozóknak", mint a Galaxis Útikalauzban ahol a bontási értesítő egy pincében lévő használaton kívüli WC belső ajtajára volt kifüggesztve. Anno őriztem olyan kocsikat amiket később árvereztek. Azért kezdett érdekelni a téma, mert pár éve valaki megtalálta a saját ellopott kocsiját és kiderült, hogy akkor már egy rendőr tulajdonában volt! Ember meg nem kapott kártérítést, mivel meg lett az autója papíron, de a kocsit sem, mert valahová "eltűnt". Mert kis hazánkban ez így etikus. :P

élhetetlen 2013.06.16. 14:04:14

@CyberPunK: Nem, nem undorítóbb. X éven keresztül tudta mindenki, stabilan ebben az országban, hogy hol jár szolgálati lakás, hol jár nyugdíj korkedvezmény stb. Azt is tudták, hogy ezért mit várnak el. Én egy évig dolgotam a HM-nek kívülről, meghívtak, de nem vállaltam, mert azon kívül, hogy elég okos voltam, még trehány is, tehát tudtam, hogy az ottani fegyelem nem nekem való. Nem lett szolgálati lakás, de akinek lett, az adott érte valamit. (az szabályozási probléma volt, hogy a határőrség titkárnője is nyugdíjba mehetett 40 évesen, de ennek sem az az orvoslása, hogy a tűzoltó se mehessen nyugdíjba 40 évesen). Ahogy a vidéki körzeti orvos is szerintem jogosan lakhat a szolgálati lakásban pl. 40 év munka után, ha nyugdíjba vonul. A tanácsi lakásokat kapók semmit nem tettek.

CyberPunK 2013.06.16. 14:21:30

@komplikato: Akkor is, de szerintem ez egyértelmű. Nem azt vitatom, hogy jár a szolgálati lakás. A 40 misis ajándékot vitatom...

Fejesrob 2013.06.16. 14:22:05

Nehogy már sajnáljalak. Te éltél meseországban, aminek 2010-ben vége lett.

csak egy néző 2013.06.16. 14:28:05

@Fejesrob: már hiányoztál, baromarcú, fityeszes, seggnyaló.

komplikato 2013.06.16. 14:32:00

@CyberPunK: Szerintem az emberek 99%-a aki NEM kapott 40 milliós ajándékot vitatná. :D

@Fejesrob: Továbbra sem arról szól a blog, hogy sajnálni kell, hanem a jogszerűtlen perről. Másrészt szeretném látni, ahogy a politikai elitünk és a sleppjük visszaadják az ilyen "hon no kimocsi"-t (szerény ajándékot) amit elmúlt 23 évben kaptak. Egy ilyen valóban etikátlan rendszerért nem lehet csak egy embert hibáztatni, aki hozta, üzemeltette, igénybe vette az etikailag mind bűnös. De az nem jogi kategória.

csak egy néző 2013.06.16. 14:34:25

Ez az egész szolgálati lakás, korkedvezmény egy komcsi csökevény. Mert egyébként igen kevés ember menne az ilyen kedvezményt adó pályára. Bezzeg most. Egy fideszes barom képviselői indítványban beadja, hogy ha egy senkiházi képviselőcskének a parlament közelében megtetszik egy kégli, akkor simán ki lehet sajátítani. Ez ugye sokkal etikusabb eljárás??

Mr. Bear 2013.06.16. 14:39:44

@élhetetlen: "A tanácsi lakásokat kapók semmit nem tettek."

Abból, hogy Orbán annak idején csalással jutott egy tanácsi lakáshoz (a fennálló törvények alapján nem lett volna akkorára jogosult, amekkorát kapott), amit aztán ügyesen egy budai villa árává konvertált, még nem következik az, hogy mindenki csalt és nyerészkedett, aki valaha tanácsi lakásban élt. Abban a rendszerben az emberek nem kaptak olyan fizetést, amiből lakást vehettek volna, nem voltak szabadon megvásárolható ingatlanok, szóval ne írogassunk ilyen sommás és tudatlan mondatokat, hogy ők semmit nem tettek. A nagy többség ugyanis egy életen át dolgozott érte, csak a szocializmus működési elvei miatt nem pénzben kapta rá a fizetséget, hanem a lakással.

Történelemtanár vagyok, és hiszek benne, hogy megérem még azt az időt, amikor feladhatom egy dolgozatban kérdésnek az Orbán rezsim és a Rákosi/Kádár korszak összehasonlítását. És fel fogom használni ezt a blogot is annak bemutatására, hogy milyen a koncepciós per, hogyan rángatják ki a várandós felesége mellől egy hajnalban azt, akit bűnbaknak szemeltek ki, hogyan teszik lehetetlenné, hogy bármiféle munkát végezzen, hogyan taposnak el valakit. És arra is jó példa ez a blog, hogy a hatalom bármit tehet is, az ember mégis mindig, mindenkor erősebb nála.

CyberPunK 2013.06.16. 14:40:20

@komplikato: Azt azért válasszuk szét, hogy szolgálati lakásban lakhat, és azt, hogy bagóért megveszi azt a lakást. Főleg, hogy itt ugye nem is az első lakásról van szó, hanem a másodikról.

kvadrillio 2013.06.16. 14:42:49

Ragaszkodik a józsefvárosi piac bezárásához Kocsis Máté
A józsefvárosi piac üzemeltetője bérleti szerződésének felmondását kéri Kocsis Máté (Fidesz-KDNP) polgármester a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelőtől és a MÁV Ingatlangazdálkodási Igazgatóságától.

Ma, 11:20 | Frissítve: Ma, 11:51
[A+ A-] [Nyomtatás] [Küldés e-mailben] Ossza meg!

A VIII. kerület vezetője vasárnapi sajtótájékoztatóján bejelentette: mindkét felet nyomatékosan kéri, hogy vegye figyelembe a vonatkozó közbiztonsági, adóhatósági problémákat, és kezdeményezze a felmondást. A szerződéshez 150 napos felmondási idő kapcsolódik, így legkorábban öt hónap múlva zárhat be a Négy Tigris piac. A kezdeményezésről a józsefvárosi képviselő-testület szerdán egyhangúlag elfogadott támogató határozatot hozott. Kocsis Máté a feketepiac melegágyának nevezte a területet, és jelezte: az önkormányzat hosszú ideje elkötelezett a bezárás mellett, amelyet eddig a helyzet jogi bonyolultsága akadályozott.

HIRDETÉS

A polgármester szerint a piac évente 15 milliárd forint adóbevétel-kiesést jelent, nincs semmi racionális érv arra, hogy változatlan formában működjön. Hozzátette: nemcsak a kerület, hanem egész Budapest egyik bűnügyi gócpontja. ..MELEGÁGYA A MIJAFASZBNAK mÁÁÁTÉÉÉÉ??!ELVENNÉD A SZEGÉNYEK PIACÁT?!A MILLIÁRDOS ÁFA-CSALÁSAID,KORRUPCIÓID NEM ZAVARNAK MÁÁÁTÉÉÉ???!JÓL ÉRZED MAGAD A BŰNÜGYI GÓCAIDBAN MÁÁÁTÉÉÉ?!BAZDMEG!LETÉPHETNÉ MÁR VALAKI A FÜLEID MÁÁÁTÉÉÉÉ!!!!!!!!

Fejesrob 2013.06.16. 14:44:21

@csak egy néző: Te viszont egyáltalán nem kismajom.

kvadrillio 2013.06.16. 14:48:46

@csak egy néző: ...EHHH...EHHH...KOMCSI CSÖKEVÉNY ??? BATÍÍZ-HÚÚSZ ANDRISKÁNAK A COCIÁLIS LAKÁS, MELEGTALÁLKOZÓ HAVI 40 EZERÉRT MÁR KAPITALISTA CSÖKEVÉNY VOLT ???!!!!!!!BAGÓPÍZÉRT RÚZSADOMBI TELKEK, INGATLANOK...MÁR KAPITALISTA CSÖKEVÉNYEK !!!!!

Fejesrob 2013.06.16. 14:49:10

@komplikato: Bajban lenne ez a csákó, ha ő is mindent visszaadna.

A honvédség mindig is a korrupció melegágya volt, a komcsik tették azzá, az SZDSZ-eseknek viszont jól megfelelt.

Na ezt nyilván én sem gondolom, hogy ez a Fapál lopta el az egészet, neki pechje, hogy a jól bejáratott dolgoknak a kormányváltás véget vetett.

De nehogy már sajnáljam.

Fejesrob 2013.06.16. 14:50:42

@CyberPunK: A lóláb itt nem kilóg, hanem kiveri az ember szemét, de a ballibsik Orbánoznak.

csak egy néző 2013.06.16. 14:51:35

@kvadrillio:
Kiskancsó. Remélem a te lakásod is kinézi majd magának egy köcsög fideszes barátod.

kvadrillio 2013.06.16. 14:55:17

Soros Pálnak nem volt könnyű élete: előbb a nácik üldözték, majd orosz fogságba került. """""...

...MÉÉÉÉG ILLLYET ! ...nem volt könnyű élete ???! MERT MA, 2013-BAN MAGYARORSZÁGON A 2,5 MILLIÓ MUNKANÉLKÜLINEK JÓ ÉLETE VAN ? 5-6 ÉVE MUNKANÉLKÜLIKÉNT VEGETÁLNAK ??! MERT A 4 MILLIÓ LÉTMINIMUM ALATT ÉLŐNEK JÓ ÉLETE VAN ???! A SOKSZÁZEZER ÉHEZŐ MAGYAR GYEREKNEK JÓ ÉLETE VAN ???!

...hogy miknemjutnak a zeszembe MA, 2013-BAN MAGYARORSZÁGON !!!!!

kvadrillio 2013.06.16. 14:56:37

@csak egy néző: ...ELŐBB NYXOMNÁM KI A SZEMÉT A SEGGÉN, MINT GONDOLNÁD ...

CyberPunK 2013.06.16. 14:57:43

@Fejesrob: Számít, hogy ballibsi vagy fideszgeci? Minden politikusnak kijárna párszoros életfogytiglan pártfüggetlenül. Max a szorzókban vitatkozhatnánk, de kettőnél alább szerintem ne vigyük.

desw 2013.06.16. 14:59:18

@Mr. Bear:
"Abban a rendszerben az emberek nem kaptak olyan fizetést, amiből lakást vehettek volna, nem voltak szabadon megvásárolható ingatlanok, szóval ne írogassunk ilyen sommás és tudatlan mondatokat, hogy ők semmit nem tettek."

Az államnak nem feladata, hogy az állampolgárt lakásTULAJDONHOZ jutassa. Az önk. lakások eladása nem volt más, mint az állami tulajdon gombokért történő gusztustalan elherdálása.

"A nagy többség ugyanis egy életen át dolgozott érte, csak a szocializmus működési elvei miatt nem pénzben kapta rá a fizetséget, hanem a lakással."

Mindenki kapott lakást, aki a szocializmusban dolgozott? Nem, és ez a gond.

kvadrillio 2013.06.16. 14:59:38

...nem mintha a kilakoltatások nem ezt a célt szolgálnák ! EZÉRT IS HEMZSEG A SOKFÉLE TASNÁDI AZ ÁRVERÉSRE KERÜLŐ LAKÁSOK BAGÓÉRT MEGKAPARINTÁSA KÖRÜL !!!!

...figyelünk....csak....figyelgetünk....ki, kik,...hopgyan is harác solgatnak meg maguknak javakat....csak csendben figyelgetünk..., körbe-kariká
ba.....!

kvadrillio 2013.06.16. 15:02:42

@desw: Az államnak nem feladata, hogy az állampolgárt lakásTULAJDONHOZ jutassa...:O))))))))..jahh...a zállamnak az a feladaTA, HOGY ÖSSZEÍRJA KI, MENNYIVEL KÁROSODOTT AZ ÁRVÍZBEN, OCCT HA ELÉRTE A 160 MILLIYARDOT, AKKOR AZ EZÉRT KAPOTT UNIS MILLIÁRDOKAT MEGINT SZÉTTOSSZA EGYMÁSKÖPSZHT !

kvadrillio 2013.06.16. 15:05:57

@csak egy néző: JAHH...HOGY REAGÁJJAK RÁD...kiskancsó az anyukád !...MON GGYUK LEHET PIROSPÖTTYÖS, DE PIROSPETTYES IS TŐLEM...SZAAAL....KISKANCSÓ A JÓ ÉDES ANYXÁD ! ÉRTED ?????

komplikato 2013.06.16. 15:07:44

@desw: Persze feszegethetnénk, hogy az "állam" azon lakások nagyobbik részét kiktől nyúlta le ugye.

@kvadrillio: Miért, az nem vicces, hogy a "devizahitelesek megmentője" Matolcsy György fia miért egy olyan vagyonkezelő feje lett, ahol a nem megmentettek lakását árverezik gombokért? Mindezt még a nagy "megmentés" előtt. Vagy amikor még a kilakoltatási moratórium előtt előző év őszén kiderült, hogy egy csomó még tulajdonban lévő lakást piaci ár 30-40%-ért árulják direkt erre szakosodott cégek? Te ilyen apróságokon akadsz fent? :D

desw 2013.06.16. 15:12:49

@komplikato:
"Persze feszegethetnénk, hogy az "állam" azon lakások nagyobbik részét kiktől nyúlta le ugye."

Azok kapták vissza a lakást, akiktől korábban elvették?

Ha pedig kárpotlás, akkor vagy mindenkit, vagy senkit!

csak egy néző 2013.06.16. 15:17:03

@kvadrillio:
Köszi baromarcú, hogy bemutattad anyádat, de nem csípem a pöttyös banyákat.

Makkasz 2013.06.16. 15:17:12

Szánalmas ez a fideszes bűnbanda. Jőn még rájuk csehügyészség:)

Mzperx 2013.06.16. 15:25:21

@Ensiada Arkoveitie:
Tegyük fel, hogy Önnek igaza van - mint ahogy nincs - és vonjunk felelősségre mindenkit, aki tanácsi, szolgálati, önkormányzati, vállalati lakást a piaci ár alatt megvett!! Visszamenőleg 25 évre! Nem érti a diszkriminációt??? MINDENKIT!!!
Ezek fogtak egy szerencsétlen államtitkárt és cseszegetik, mert valakinek a farkára lépett anno. Itt valamelyik fidesznyik személyes bosszúja lehet a háttérben, ahol az ügyészség szerepe mindössze a pribékség!

élhetetlen 2013.06.16. 15:30:51

@Mr. Bear: Nos, ez szép volt. Nem írtam azt, hogy „mindenki csalt és nyerészkedett, aki valaha tanácsi lakásban élt”, csak azt, hogy tömegesen megkapták ezt a lehetőséget. Akitől én vettem a lakásomat, nyugdíjas volt, eladta ezt tízszeres áron, vett egy kisebbet, maradt valami, amit nem Ő keresett meg.
„szóval ne írogassunk ilyen sommás és tudatlan mondatokat, hogy ők semmit nem tettek„. Hú, dolgoztál! És próbáld meg megkeresni azt a tömeget, aki nem dolgozott, de rászorultság alapján kapott tanácsi lakást.
Történelem tanár vagy. A volt sógorom is az, és mikor megvehette az hatvan négyzetméteres lakást pár százezerért, akkor az a szöveg ment, hogy ezt a lepusztult szart „kell” megvennie ennyiért. Hiába magyaráztam, hogy azt a lepusztult szart én milliókért tudom megvenni bármelyik hozzá hasonlótól. Nem értette, vele ki volt tolva. Isten kegyelmezzen a következő generációnak, akinek Te fogod elmagyarázni a zavaros elméleteiddel, hogy mi az etika, és mi a jogos. A szövegedből még az sem derül ki, hogy az alaptémát tekinted-e koncepciós pernek, függetlenül attól, hogy te is kaptál szolgálati lakást (tanácsit).

csak egy néző 2013.06.16. 15:44:53

"A 2014-es parlament kétszáz képviselőjének, valamint az Országgyűlés által választott állami csúcsvezetőknek voltaképpen elég lesz rábökniük a tetszésüket elnyert és megfelelő helyen álló házra, s a kisajátítás hivatali gépezete működésbe fog lendülni – akár meg akar válni a telekkönyvi tulajdonos az ingatlanától, akár nem. A hazai VIP-ek kívánságának a jövőben legfeljebb néhány elvont jogelv, meg a költségvetés teherbíró képessége szab majd csak határt. A különösen fontos személyeknek minősített polgárok nemcsak a saját elhelyezésük érdekében túrhatják ki házukból az addigi tulajdonosokat, hanem hivataluk beszállásoltatása céljából is, ami azért talán még a jobboldali többségű Alkotmánybíróság néhány tagjának az érdeklődésére is számot tarthat."
Ebben ugye semmi kivetni való nincs?

Fejesrob 2013.06.16. 15:50:39

@Makkasz: Már hogy gondoltad? Visszaadják Fapálnak a két lakását?

Persze ha te finanszírozod, én benne vagyok.

Makkasz 2013.06.16. 15:53:48

@Fejesrob: Nem, csak börtönbe kerülnek a fidesz maffia tagok. Orbán, lázár, simicska, nyerges, németh.
A cseheknél megtörtént nálunk is megfog.

Képzelheted, amikor végtelen tehetségtelen balfasznak tartom a fideszmaffiát (1998 óta folyamatosan korrumpálódnak, cskúgy mint szocik 1990 óta), mit gondolok a követőikről. Csak hogy tudd.

komissarlajos 2013.06.16. 15:56:26

@Fejesrob: Te egy gusztustalan hernyó vagy. Így röviden!

Fejesrob 2013.06.16. 15:56:34

@élhetetlen: Mondjuk Fapál nem egészen a szokásos.

Adott egy szolgálati lakás, amit megvesz. Semmi gond, sokan mások is ezt csinálták, a szerencsés 3 és félszobásat vesz meg a Városliget szélén, vagy Budán egy frankü helyen, a kevésbé szerencsés semmit.

Ezt lepasszolja egy rokonnak. Ő persze újból szolgálati lakásban lakik (ne kérdezd hogyan, nyilván jó srác volt).
Majd ezt is megveszi.
Gondolom, ő volt az ezredik, nyilván ezek nem Fapál kiváltságai voltak, nagyon komoly ingatlanvagyon tűnt így el.

Miközben a honvédség döglődött, mert semmire nem volt pénz.

Ballibsik pedig itt problémáznak, hogy Fapál miért nem kapott egy harmadikat is:)

Fejesrob 2013.06.16. 15:57:54

@komissarlajos: Mi a problémád komisszár?

Nem azt írom, amit te elvárnál?
B+ és még te hernyózol, buta libsi.

Makkasz 2013.06.16. 16:03:11

@Fejesrob: De némethné önéletrajza is kiváló. Ekkora szerencsétlen lúzer miniszter lehet. hahahaha.

Akkor mit várjunk az ügyészségtől?
Majd az árnyékügyészség megoldja, Az nem lesz finom.

Besározták ezt az embert és még sok mást. Elvtelenül, megrendelésre letartóztattak, vádolnak, elbuknak.

Apukám, bevittem a bizonyítékokat a fideszes cég lopásairól, mennyivel károsítottak meg, hogyan lopták ki a pénzt a rendőrségre, apeh-hoz.

A céget a bíróság felszámolta, de a tolvajok továbbra is orbánnal és szanyi kapitánnyal borozgatnak. Nehogy azt hidd, van különbség. Banditák, maffiózók.

Fapálnak a lakását? lol. Több mint 210 m Ft adót fiezttem, nem a legrosszab egy katonai vezető lakása amire adómat kötik. Jobban fájlalom a köztévére, mávra költött pénzt, hidd el.

A katonai vezetők, közkatonák amerikában hősök, elismertek, kedvezményt kapnak mindenütt, elismerik őket, mert a hazájukért tesznek valamit, kockáztatják életüket. Nem tudok Fapál úr hőstetteiről. De általában katonának lakást biztosítani (ide-oda rendelhetők parancsban), önmagában nem tartom bűnnek.

Az új ingatlankisajátítási mód viszont bűncselekmény. Ma egyik lakásomban egy fontos hivatalnok lakik. Lehet holnap nem lesz az én lakásom?

eöeöe 2013.06.16. 16:05:27

No az irigységgel nem irigykedtek a legtöbb magyar agyának kalibrálásakor, az tuti. Kár, hogy a legalapvetőbb összefüggések értelmezésekor sem lehet pusztán az irigységre támaszkodni, már belefulladtunk volna a sok nobel díjba

Makkasz 2013.06.16. 16:07:10

@Fejesrob: Szerencsétlen. A lakáskiutalásnak nyilván van szabályozása, amit a bíróság, ügyészség is ismer. Aligha kap egy személy (különösen azonos helyen, településen) több szolgálati lakást egymás után.
Itt is csak te állítod ezt, buggyant fideszagyadból ez tör elő.

A katonák parancsban bárhová rendlehetőek. Legyen nekik szolgálati függőágy? Szerencsétlen.

Valószínű, hogy a hatalomhoz, lakásról döntést meghozóhoz közelebb lévők jobb lehetőséget, értékesebb ingatlant kapnak. Hogy ez arányos-e a végzett munka értékével, ez már ilyen messziről elég ingoványos terület.

pl. Ha egy főtiszt Msikol avason kap egyszobás szolgálatit a 10-en, míg a miniszter titkárnője rózsadombon 3 szobásat, az gáz.

élhetetlen 2013.06.16. 16:18:45

@Fejesrob: Én csak ezt írtam:
„Az nem zavar, hogy aki valaha is tanácsi lakást kapott, az a piaci ár tizedéért vehette meg a „lakását”? (Adta is tovább tízszeres áron). Csak hogy értsd: soha nem kaptam tanácsit, viszont 25 évembe telt, hogy a szüleimtől kapott egyszobásból kicsivel nagyobbat csináljak, hogy ne kelljen a vendéggel egy szobában aludni. Lakáskeresés. Stefánián, adott lakás, nem, még nem vették meg az önkoritól, de ha lefoglalom 300 ezerrel, akkor abból megveszik, és eladják nekem 3,5 milláért. Nem vettem meg, (nem ezért, mert végülis ebben a konstrukcióban lett új lakásom). A zárópoén: egy év múlva összefutok a család nőtagjával a Róna utcában, megismer, leszólít, elmeséli, hogy sikerült eladni, és most itt kaptak újabb tanácsi lakást, mint rászorulók. Ugyanazon kerületben, b+. És ez tömeges volt.”
Nem védek senkit, de ez hányadik volt? Én csak ennyit próbáltam mondani! Ez nem Fapál és a honvédség ügye.

kvadrillio 2013.06.16. 16:46:48

..SZAAALLL.....88-BAN MEGSZEREZTÉL EGY 73 M"-ES SZOLGÁLATI KÉGLIT...., 2000-BEN EGY CSALÁDI HÁZAT TELEKKEL...., 2005-BEN EGY 146 M"-ES SZOLGÁLATI 4,5 SZOBÁST..., HMMMMM... neharaguggy ! ez GÁTLÁSTALAN HARÁCSOLÁS !!!!!!!!

Gera 2013.06.16. 16:55:58

@Mzperx: Külön vicces, hogy ugye Budai Gyula pont ugyanezt csinálta, csak szerencsétlen akkor még túl kis pont volt a katonai ügyészségen, neki csak egy kétszobás belvárosi lakás jutott negyed áron.

kvadrillio 2013.06.16. 16:57:03

@csak egy néző: ...BAROMARCÚ A KORCS APÁD, AKI A MAGA KÉPÉRE NEMZETT .......

Netuddki. 2013.06.16. 17:12:09

@CyberPunK: "A lakás forgalmi értéke 65.253.000-Ft. (hivatalos értékbecslés szerinti ár)
Fizetendő összeg: 22.224.474-Ft."

Hm. Áron alul 52milkáért eladom a lakást. Nyertem 30milkát. 10milkáért veszek valami kevésbé frekventált helyen egy családi házat, 5 milkáért felújítom. A 15milkát meg berakom a bankba vagy befektetem. Hülyeség? Biztos...

Mr. Bear 2013.06.16. 17:14:18

@desw: "Az államnak nem feladata, hogy az állampolgárt lakásTULAJDONHOZ jutassa. Az önk. lakások eladása nem volt más, mint az állami tulajdon gombokért történő gusztustalan elherdálása."

Azért arról az aprócska dologról ne feledkezzünk el, hogy ez az "állami" tulajdon úgy keletkezett, hogy Rákosiék gusztustalan módon elvették a lakásokat a jogos tulajdonosuktól. Arról lehet vitatkozni, hogy úgy volt-e jogos a visszaadás, hogy a lakásokban élőknek voltak előjogaik, vagy meg kellett volna keresni az eredeti tulajdonost (örökösét), (privatizáció-reprivatizáció, és volt is erről vita anno épp elég), de a tanácsi lakások nem képezték az állam tulajdonát. Egy diktatúrában lopott vagyont képeztek, ha valaki úgy gondolja, hogy a lopott tulajdon visszaadása "elherdálás", akkor azzal nincs miről beszélnünk.

Mr. Bear 2013.06.16. 17:19:47

@desw: "Ha pedig kárpotlás, akkor vagy mindenkit, vagy senkit!"

Légy erős, volt kárpótlás, én pl. kárpótlási jeggyel fizettem a tanácsi lakásért, a családomtól elég sok földet koboztak el, lett belőle egy belvárosi 70 nm. A kárpótlás elve az volt, hogy minél többet vesztett valaki, arányosan annál kevesebbet kapott, és szerintem ez rendben is van. Mondom ezt annak ellenére, hogy ezzel én sokat vesztettem, de az ország teherbíró képessége annyit bírt akkor. Vagy még annyit se.

desw 2013.06.16. 17:22:32

@Mr. Bear:

"Azért arról az aprócska dologról ne feledkezzünk el, hogy ez az "állami" tulajdon úgy keletkezett, hogy Rákosiék gusztustalan módon elvették a lakásokat a jogos tulajdonosuktól."

Az eladás kárpótlás volt? (szerintem nem) Ha igen, akkor milyen jogon kért pénzt az állam a lakásokért, és miért nem kárpótolt mindenkit?

"Arról lehet vitatkozni, hogy úgy volt-e jogos a visszaadás, hogy a lakásokban élőknek voltak előjogaik, vagy meg kellett volna keresni az eredeti tulajdonost (örökösét"

Magyarán nem kárpótlás volt, egyetértünk! Csak próbáltok utólag valami elfogadható magyarázatot adni az elherdálásra.

csak egy néző 2013.06.16. 17:23:24

@kvadrillio:
Idióta barátom. Az, hogy itt ordítozol (NAGYBETŰ) ez mindent elmond rólad.

desw 2013.06.16. 17:26:06

@Mr. Bear:
"A kárpótlás elve az volt, hogy minél többet vesztett valaki, arányosan annál kevesebbet kapott, és szerintem ez rendben is van. "

Volt kárpótlás, ezt tudom, de akkor vagy mindekit kárpótoljnak, vagy senkit.

Nagyapáméknak elúszott egy lakása, és a végén még a szüleimnek kellett lelépési pénzt fizetni, hogy az állam által erőszakosan betelepített bérlő kiköltözzön.

Szóval vagy mindenkit kárpótoljanak, vagy senkit!

Mr. Bear 2013.06.16. 17:28:14

@élhetetlen: "Hú, dolgoztál! És próbáld meg megkeresni azt a tömeget, aki nem dolgozott, de rászorultság alapján kapott tanácsi lakást."

Elárulok egy titkot: a szocializmusban mindenki dolgozott. AZ a nyugdíjas is, akitől megvetted a lakásodat, és akit gyűlölsz, mert ő szerinted jól járt az üzlettel, neked meg ki kellett csengetni a vételárat.

Nekifutok még egyszer: az a nyugdíjas egész életében úgy dolgozott, hogy a derék szocialista állam gondosan vigyázott arra, nehogy valamicskét félre tudjon tenni öreg napjaira. Ellopta tőle azt a pénzt, amit egy normális demokráciában az ember a magánnyugdíjpénztárban gyűjtöget. Helyette volt egy lakása, egyetlen legálisan megszerezhető vagyontárgyként. Amit kapott érte, az feltehetőleg köszönőviszonyban sincs azzal, amit az állam addig ellopott tőle. Ő is fizetett, csak láthatatlanul a lakásáért, te is fizettél érte. Ennyi.

desw 2013.06.16. 17:34:37

@Mr. Bear:
"Elárulok egy titkot: a szocializmusban mindenki dolgozott."

Fogalmazzunk pontosabban: mindenkinek volt munkahelye.

"Nekifutok még egyszer: az a nyugdíjas egész életében úgy dolgozott, hogy a derék szocialista állam gondosan vigyázott arra, nehogy valamicskét félre tudjon tenni öreg napjaira.
Ellopta tőle azt a pénzt, amit egy normális demokráciában az ember a magánnyugdíjpénztárban gyűjtöget."

Most elvileg normális demokrácia van, és ennek ellenére magyar állambácsi gond nélkül lerabol a dolgozóról 80%-nyi adót úgy, hogy lófaszt sem ad érte cserébe.

Most akkor mi van??

Mr. Bear 2013.06.16. 17:36:59

@desw: "Volt kárpótlás, ezt tudom, de akkor vagy mindekit kárpótoljnak, vagy senkit."

Most mondom harmadszor, hogy mindenkit kárpótoltak, csak degreszív kulcsokkal. Azt értem, hogy valami személyes érintetség okán forr benned a győlölet, de a kárpótlásért az Antall-kormány volt felelős, tetszettek volna nem megválasztani őket.

desw 2013.06.16. 17:40:39

@Mr. Bear:
"Most mondom harmadszor, hogy mindenkit kárpótoltak, csak degreszív kulcsokkal."

Én meg most megmondom, hogy ez hazugság! Nagyapámék a példa rá! Egy fillért sem kaptak, sőt, még szüleim fizettek, hogy a betelepített család kitakarodjon.

Mr. Bear 2013.06.16. 17:41:41

@desw:

Most kommunizmus van. Volt efelől valami kétséged? Kádár is demokráciának hirdette a saját rendszerét. Orbán csak abban különbözik Kádártól, hogy nem eszik kislábosból, sámlin ülve, de egyébként teljesen megvan az imidzs. Kádár moszkvai párttitkárokat csókolt politikai okokból, Orbán meg a papok kezét. Ámbár ha jól belegondolok, Kádár legalább kommunista volt, Orbán meg csak azért vallásos újabban, mert ezt írta elő neki Habony Árpi.

Mr. Bear 2013.06.16. 17:43:13

@desw:

OK, akkor maradjunk annyiban, hogy volt általános kárpótlás, csak desw családját hagyták ki belőle, mert Antallék ilyen gonoszok voltak. Így OK?

desw 2013.06.16. 17:45:26

@Mr. Bear:

"OK, akkor maradjunk annyiban, hogy volt általános kárpótlás, csak desw családját hagyták ki belőle, mert Antallék ilyen gonoszok voltak. Így OK? "

A problémám annyi, hogy ti összemossátok a tanácsi lakások elherdálását a kárpótlással, pedig ez két különböző dolog.

desw 2013.06.16. 17:46:22

@Mr. Bear:
"Most kommunizmus van. Volt efelől valami kétséged? Kádár is demokráciának hirdette a saját rendszerét"

Ja, akkor várom a nekünk járó lakást!

Mr. Bear 2013.06.16. 17:59:27

@desw: Nem mosom össze, a lopott vagyont kiengedte a kezéből a tolvaj jogutódja, ennyi történt. És igen, nem a jogos tulajdonosoknak adta vissza, és igen, valami jelképes pénzt is kért érte. Így 20 év távlatából azt mondom, nem volt jó megoldás, és a rosszak közül ez volt még relatíve a legjobb.

Mr. Bear 2013.06.16. 18:08:40

@desw: Mi sem egyszerűbb: az elvtársak is kaptak anno érdemeikért, a rendszer ma is hibátlanul működik, vö. trafikok. Tehát állj a jó oldalra, polgártárs, és nem marad el a jutalmad. :)

desw 2013.06.16. 18:10:57

@Mr. Bear:
"Nem mosom össze, a lopott vagyont kiengedte a kezéből a tolvaj jogutódja, ennyi történt."

Okés, csak akkor ne írj ilyeneket ("Azért arról az aprócska dologról ne feledkezzünk el, hogy ez az "állami" tulajdon úgy keletkezett, hogy Rákosiék gusztustalan módon elvették a lakásokat a jogos tulajdonosuktól."), mert a
végén még azt gondolhatom, hogy mosod a szennyest!

"Így 20 év távlatából azt mondom, nem volt jó megoldás, és a rosszak közül ez volt még relatíve a legjobb."

Nekem egy picit markánsabb a véleményem, és ez az állami vagyon gusztustalan elherdálása volt.

Vicces, mert a nép keresi a Kádárék alatt felépített állami vagyont, pedig csak a saját zsebükbe kellene nézni.

Mr. Bear 2013.06.16. 18:25:39

@desw: "Vicces, mert a nép keresi a Kádárék alatt felépített állami vagyont, pedig csak a saját zsebükbe kellene nézni. "

Azért nem egészen. Ez egy nagyon sok ismeretlenes egyenlet, és nem lehet attól sem eltekinteni, hogy eleve sokkal kisebb volt az a vagyon, mint amennyi verejtéket az emberek beletettek. Egyfelől azért, mert a rendszer rossz hatásfokkal állította elő a javakat, másfelől meg túl sok ment el a szocialista világrend fenntartására.

Szóval nem is volt akkor a vagyon, de aztán volt is egy kis eredeti tőkefelhalmozás 90 után, privatizáltak, olajoztak, ezmegaz, de valahogy összekapargatták néhányan azt a bizonyos első milliót. És még ez se lenne baj, Angliában is így ment olvassunk csak mondjuk Thackerayt, csak most sikerült visszakanyarodnunk a szocializmus gyökereihez, és államosítunk ezerrel, hogy majd a következő generáció újra küszködhessen a privatizációval, mert csak így tehetik működőképessé a rendszert, és akkor megint lesz egy kis eredeti tőkefelhalmozás.

élhetetlen 2013.06.16. 20:20:43

@Mr. Bear: Nos, itt abbahagyhatjuk. "AZ a nyugdíjas is, akitől megvetted a lakásodat, és akit gyűlölsz, mert ő szerinted jól járt az üzlettel, neked meg ki kellett csengetni a vételárat."
Én nem gyűlölök senkit, egyszerűen általam megélt tényeket közöltem. És annyit fűztem hozzá, hogy megint annak osztogattak (végtörlesztő devizahitelesek), akik nem igazán szorultak rá. Ne válaszolj, kiszálltam.

Kivancsi 2013.06.16. 20:29:35

@kellys: engem meg merhetetlen szomorusaggal tolt el hogy ilyen a Magyar....
kenopiiiz, mutyi piiiz, vesztegetes, korrupcio...
- parkoloor
- kukas
- kemenysepro
- muszaki vizsgabiztos
- kulonbozo ugyintezok
- postas
- orvos
- rendor
- politikus

Kivancsi 2013.06.16. 20:36:42

@komplikato: tudod az a bizonyos haraszt....

akinel egy pillanatra is felmerul hogy a zadofizetok piizit lopja..
- occsoert veszi meg a kerojat lasd vezerunk vagy ezt a mutyi-janit
- barmit elfogad! meg csak egy viskivel teli doboz is.. lee-vel vagy lee-vel :)

alapbol 1 honapos elozetes....
megha artatlannak is bizonyul a vegen mert nincs bizonyitek!!

gyorsan tisztulna a "kep"

kellys 2013.06.16. 20:37:58

@Kivancsi:
- miért nem sitteled le az összes felsorolt hivatású embert rögtön te szerencsétlen? - logika
- kreált, adóforintszóró perek, ártatlanság vélelme, bűmt bizonyítunk, nem ártatlanságot - jogbiztonság
- bele se gondolj, hogy a törvénysértést a törvény őrei követik el a fenti perben, a törvény nevében - jogsértés
- bele se gondolj, hogy ma őt szopatják, holnap téged - empátia
- részvét - eq

sok sikert a felfogáshoz

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.17. 08:43:31

@komplikato:
Konkrétan ezen lakás ügy esetében arról van szó, hogy nem etikus, nem igazságos, egyedül jogilag van rendben. Na de úgy, hogy azokat a jogszabályokat politikusaink alkották ahhoz, hogy jogilag rendben legyenek a lopásaik.

Ezt egyébként nem lehet relativizálni etikailag, mivel tény, hogy jóval piaci ár alatt jutott a lakáshoz, és az is tény, hogy ezt kizárólag hatalmi pozícióban tehette meg. Tehát visszaélt a pozíciójával, hogy magánvagyonát gyarapíthassa. Innentől kezdve nem érdekelnek azok a részletek, hogy mennyire koncepciós a pere, és az is más kérdés, hogy akik tönkre akarják tenni, sokkal nagyobb szélhámosok. Ez azonban nem menti őt fel a saját mutyija alól!

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.17. 08:51:42

@Mr. Bear:
"Abban a rendszerben az emberek nem kaptak olyan fizetést, amiből lakást vehettek volna, nem voltak szabadon megvásárolható ingatlanok, szóval ne írogassunk ilyen sommás és tudatlan mondatokat, hogy ők semmit nem tettek. A nagy többség ugyanis egy életen át dolgozott érte, csak a szocializmus működési elvei miatt nem pénzben kapta rá a fizetséget, hanem a lakással. "

Ezzel csak az a probléma, hogy nem igaz, hogy nem lehetett öröklakáshoz jutni. Nagyon olcsó volt a hitel is, gyűjteni is lehetett a lakásra kedvező betétekben. Aztán voltak, akik nem szórták el a pénzüket, így aztán meg tudták venni azt a lakást, és voltak akik tanácsi lakásban laktak. Természetesen utólag utóbbiak lettek jutalmazva, mivel rendszerváltáskor jóval piaci ár alatt megvehették a tanácsi lakást, amiben laktak. De ez újra és újra nagyon sokszor megtörtént már Magyarországon, itt annyi a tücsök és kisebbségben vannak a hangyák, hogy mindig a tücskök járnak jól...

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.17. 09:03:17

@Makkasz:
Teljesen rendben van, ha szolgálati lakást kap, na de hogy piaci ár töredékéért megvehesse, az már nincs rendben.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.17. 09:05:51

@Mzperx:
Nem azt mondtam, hogy azokat visszamenőlegesen büntetni kell, csak azt, hogy az sincsen rendben. De nyilván egészen más, ha valakinek privilégiuma van, mint amikor valami piaci ár alatt széles körben elérhetővé válik. A támogatott lakáshitel is nagyon gáz, mégsem büntetném azokat, akik igénybe vették, kicsit más az, amikor a politikus megszavazza és már veszi is fel befektetési célból, és még inkább más, amikor egy szűk kör számára hoznak valami hasonlót.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.17. 09:14:06

@Mr. Bear:
Azért ez egyrészt azért nem igaz, mert tanácsi lakások épültek is.

Másrészt pedig a logika hibás, ha Rákosi idején elvették valakiktől, akkor rendszerváltáskor olyanoknak odaadni, aki nem az volt, akiktől elvették, nem hogy enyhítené, hanem fokozza az igazságtalanságot. Ugyanis az állami tulajdon az, ami elvileg "közös", ha bármi is enyhítené azt az igazságtalanságot, amit már nem lehet visszacsinálni, mert nem felkutatható az eredeti tulaj, az az, ha az állam legalább normálisan gazdálkodik, azaz piaci áron vagy árverésen eladja vagy piaci áron bérbe adja. Azzal, hogy valaki a mástól államosított tanácsi lakásban lakott, majd töredék áron megvehette, közvetve ő lopta el az ingatlant.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.17. 09:17:46

@Mr. Bear:
Rohadtul nem mindegy, hogy az a mai nyugdíjas anno maga vásárolt egy öröklakást, vagy pedig a tanácsi lakásban élve úgy gondolta, neki nem kell törnie magát, majd rendszerváltáskor bagóért megvehette azt, amiért a másik nyugdíjas 30 évig fizette a törlesztőrészletet.

Makkasz 2013.06.17. 13:24:24

@Ensiada Arkoveitie: Ebben igazad van, mégis 1989 óta így megy. Egyébként a lakott, üres ingatlan ára között lehet 20-30% különbség, több nemigen (pl. bejelentkezett, csak megegyezéssel vagy halálával eltávolítható személyek laknak ott). magyarán az ingatlan értéke nagyban függ attól milyen jogokat adtak a szogálati lakással az ott lakónak.

De valóban, az egyetlen reális mérés, ha valós vételárat fizet. Akkor nem merül fel senkiben a gyanu. Azt lehet támogatni vállalati hitellel, egyszeri támogatással. Egyébként a pénzebn mérés ebben az érában még kevésbé divat. Csak ami magánzsebbe megy, az összes "állami" elvek alapján épül, csak mi fizetünk kökeményen pénzt. Ó azok a szép stadionok.

Mzperx 2013.06.17. 18:38:33

@Kivancsi:
Nem szoktam rosszindulatú lenni, de Ön azt mondja, hogy nyugodtan le lehet sittelni az ártatlanokat is! Ezért azt kívánom, hogy próbálja ki egyszer, mindössze egy hónapot a dutyiban - nyilván ártatlanul - és essen bele mondjuk a karácsony meg az újév, meglátjuk, milyen érzésekkel fog kijönni onnan!!! Ne feledje: közben kirúgták a munkahelyéről, megcsalta az asszony, és az összes ismerőse, barátja azt hiszi, hogy bűnös, ezért utána nem állnak szóba Önnel!

Kivancsi 2013.06.17. 22:16:24

@Mzperx: pedig azt kene!
minden adonkbol fizetett ember feje felett ott logna ez bunti ha:
- lopni
- mutyizni
- okosban megoldani mereszel!

leszoknanak a kozpiiz sajat hasznara forditasarol!
meg egy kretat se vine magaval haza a napkozis tanar... tuti!
süti beállítások módosítása