Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

151. A per

2013.11.24. 18:31 Viszkisdoboz

Tisztelettel meghívok mindenkit a Szeretett Vezér képviseletében eljáró Budai Gyula kormánybiztos és a Központi Nyomozó Főügyészség együttes koprodukciójában készült koncepciós büntetőeljárás bírósági nyitányára.

A pörben 2013. november 26. napján 08.30-tól a Pesti Központi Kerületi Bíróságon – várhatóan - a vádlottak bírósági meghallgatására kerül sor. A tárgyalás nyilvános, a vádlottak a hang- és képfelvételek készítéséhez hozzájárultak.

PKKB.jpg                                                           (fotó: budapest-foto.hu

A lakás ügy röviden arról szól, hogy az ügyészség szerint nem voltam a Magyar Honvédség hivatásos katonája közigazgatási államtitkári kinevezésem alatt, ezért nem kaphattam volna hivatásos jogviszonyom alapján szolgálati lakást. Az ügyészség szerint a köztisztviselőkre irányadó szabályokat kellett volna alkalmazni (miközben nem voltam köztisztviselő), ezért csak állami vezetői megbízásom időtartamára lettem volna jogosult hivatali lakásra.

Tehát elismerik jogosultságomat, csak az alkalmazott jogszabályt kérdőjelezik meg. De kérdem én, ha az ügyészség által kitalált úton jár a HM joggyakorlata, akkor most azért állnék bíróság elé, hogy miért nem a szolgálati viszonyom alapján kaptam lakást? Valószínűleg igen. Én vagyok ebben az ügyben az egyszerű kopasz kiskatona, aki lemegy a kapuügyeleteshez, aki nem engedi ki a laktanyából, mert hosszú a haja. A kiskatona méltatlankodik, hogy nincs is haja, hogyan lehet az hosszú! A kapuügyeletes azt válaszolja: katona, ha lenne haja, akkor az hosszú lenne! Na látja, ezért nem mehet ki a laktanyából. 

Az eredeti ügyészi koncepciót a Fővárosi Ítélőtábla katonai tanácsa megdöntötte, így aztán mást kellett kitalálni.   

Ööö… Szóval. Most éppen azt koholták a bírósági utasításra készült vádkiegészítésben (hogy még szebb legyen, az eredeti koncepciót is fenntartva!), hogy HM-es szolgálati lakást kaptam, de azt nem hivatásos jogviszonyom alapján kaptam, hanem „vezetői lakásban” részesültem állami vezetői tisztségem alapján (amiről köztudomású, hogy nem lehet megvásárolni).

Na, most légy okos, Domonkos! Már magam sem tudom, hogy akkor hogyan is? A vádirat elbírja a hazugságot? Úgy tűnik igen. Nyilván azonnal ki fog derülni, hogy az ügyészség valótlant állít, de az arcbőrük nem lesz piros, abban is bizonyos vagyok.

Az új elem a pörben a jobboldali médiumoknak készült, akik véres komolysággal fogják a vádiratot ismételgetni, hogy ezek a rohadt komcsik olyan lakást (mit lakást, luxuslakást!) is eladtak, amit nem is lehetett eladni. A híveknél meg vérgőz, tódul az elme, szorul a gyomor és az ököl…

A felbujtói magatartást a vádhatóság szerint 1 db A/4-es kérelemmel „követtem el”. A nyilvánvaló ügyészi hazugsággal kiegészített vád szerint (aláíró: Keresztes Imre főügyész) tudtam, hogy az általam kapott vezetői lakást nem lehet elidegeníteni, de ennek ellenére elidegenítési kérelmet nyújtottam be Juhász Ferenc honvédelmi miniszterhez. Ezzel a kérelemmel bírtam rá a minisztert bűncselekmény elkövetésére. A miniszter pechére a kérelmemet pozitív módon bírálta el a szakapparátus előterjesztése alapján, így lett Ő a tettes. Ha nem rólam szólna, röhögő görcsben fetrengenék.

Keresztes Imre kitüntetés.jpg                        Keresztes Imre főügyészt Orbán tünteti ki. Mert megérdemli.

Komolyság elvtársak, meg szerénység – rovom meg magam.

Kérdezhetné a nyájas Olvasó, hogy miért tárgyalja a bíróság ezt a koholmányt? Mert nem tehet mást. Formálisan törvényes a vád, ha vádemelésre jogosult személytől származik és konkrét bűncselekmény megállapítását kéri, konkrét személy terhére. Ennek az egy dolognak tényleg megfelel a vád, és örülnöm kellene, hogy éppen nem állam elleni bűncselekményt kreáltak, akár kémkedést is elkövethettem volna, ha mertek volna nagyot álmodni. A vádiratban a tények és azok konkrét bizonyítékai nincsenek megjelölve. Nem csoda, a bizonyítékok között a vádat legalább egy mondattal alátámasztó okirat, tanúvallomás stb. sincs!

Van ellenben olyan feljelentés Budai Gyulától, ami jogszerűnek ismeri el szolgálati lakásom kiutalását és későbbi megvásárlását: erre indult a nyomozás. Van benne képviselői mentelmi jogot semmibe vevő ügyészségi nyomozás. A Tábornok per bíróság előtt álló vádlottjait tanúként (!) kihallgató ügyésznő, aki nem a lakás ügyről, hanem vesztegetésről hallgatja meg a vádlott tanúkat. És még sok olyan jogi csemege, ami csak koncepciós perekben található.

Szóval lassan már én is elvesztem a fonalat a szánalmas kapkodásban, hogy legalább látszatra legyen egy bűncselekmény. Eszembe jut Josef K., akit mint tudjuk, „noha semmi rosszat nem tett, egy reggel letartóztatták”. Hát, én sem tudom, hogy mit is tettem, de bizonyosan valami iszonyúan súlyos, soha elő nem forduló, gyalázatos és erkölcstelen dolgot. Legalábbis a jobboldali média tálalásában. De én nem jutok Josef. K. sorsára! Tudom.

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr875653981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.25. 14:07:46

Jönnek a választások, addig fel kell mutatni 1-2 ítéletet az elmúltnyolcévből.

Netuddki. 2013.11.25. 15:42:40

Ez az a dinnyekartelles budai gyula?

Netuddki. 2013.11.25. 15:43:56

@kovi1970: Akinek még papírja is van róla, hogy a GVH pozíciójánál fogva nem tudta megbüntetni a kartellezés miatt?

((Adam)) 2013.11.25. 16:22:25

Ez olyan mint a boszorkányperek voltak :)
Nem tudjuk hogy bűnös-e vagy sem, tehát lehet hogy bűnös, tehát meg kell égetni. Így távolról vicces.

komplikato 2013.11.25. 17:01:55

@kovi1970: Azaz, a "na és ha nem törvényes, pereljen be" Budai Gyula, az elszámoltatós Budai Gyula, akinek a majd 1400 perből eddig kb. egy sem jött be ...

kbs2013 2013.11.25. 17:36:25

Divat mostanság koncepciós perre hivatkozni a terhelteknek. Bombabiztos stratégia; ha felmentik, akkor jön a "nem megmondtam, hogy alaptalan"; ha pedig elítélik, akkor korrupt a bíró is. De a vádlott mindenképpen ártatlan áldozat.
Hogy közben az igazságszolgáltatásba vetett bizalmat erodálják? Az se a bűnelkövetőt, se a gátlástalan prókátorát nem érdekli.

anyadmajma 2013.11.25. 21:09:55

@kbs2013: ja, ez igaz. Meg az is, hogy az igazságszolgáltatásba vetett bizalmat legjobban az erodálja, hogy koncepciós perek tömegeit indították (illetve nem egészen, mert elég sokban elbuktak a vádak), meg hogy aki nincs velünk, az ellenünk van mentalitással úgynevezett karaktergyilkosságok folynak, és ha a éppen valami haver ellen kéne nyomozni, akkor az áldozatot kiáltják ki bűnösnek mindenhol.
Na, ez az, ami megingatja az emberek hitét az igazságszolgáltatásban.

alte trottel 2013.11.28. 00:39:07

@kbs2013:
Sanyi, Sanyi menne ez neked jobban is! Ne csak így, Maxval vagy Vidéki módjára odakenj valami laza baromságot, hanem erőltesd meg magad!
(itt nincs moderátorhaver, itt küzdened kell)
süti beállítások módosítása