Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

25. Első konfliktusom a Fidesszel

2011.09.15. 17:49 Viszkisdoboz

1995-ben egyetemi tanársegéd voltam a Zrínyi Miklós Katonai Akadémián. A NATO - csatlakozás kérdőjelei címmel cikket írtam a Népszabadságba,amely 1995. december 4-én, hétfőn jelent meg. A cikkben az erőltetett ütemű NATO-csatlakozás árnyoldalaira, első sorban a délszláv háborúba való belesodródás veszélyére hívtam fel a figyelmet, s kivárást, osztrák vagy svéd mintájú semlegességet ajánlottam.



A történet folytatása szempontjából lényegtelen, hogy igazam volt-e vagy sem, mindenesetre 1999-ben, néhány héttel a NATO-csatlakozásunk után valóban megkezdődött a jugoszláv területek, köztük a magyarlakta Vajdaság Magyarország felőli bombázása. Ezért utólag sokan elhamarkodottnak tartották a belépésünket. Négy évvel korábban azonban a NATO-t - tévesen - az Európai Unió előszobájának tekintette a politika, és egy szkeptikus vélemény szentségtörésnek számított. Az én cikkem furcsamód az akkor még magát liberálisnak tartó, szólásszabadságról előszeretettel beszélő Fidesz politikusai számára vált botránykővé.

Wachsler Tamás országgyűlési képviselő, az akkor még a nyugat szárnyalásáról szónokló liberális Fidesz tagjaként a Honvédelmi Minisztériumtól azonnali vizsgálatot követelt. Már másnap berendeltek a minisztériumba, ahol Deák János vezérezredes felszólított szolgálati jogviszonyom megszüntetésére, mert szerinte politikai nyilatkozatot tettem. Felszólításának nem tettem eleget. Kifejtettem, hogy akkor mindenki más távozzon a hadseregből, aki a nyilvánosság előtt a NATO-csatlakozás mellett tör lándzsát, mert ezek katonák is politikai nyilatkozatot tettek. Vezérezredes úr ezt követően elbocsátott azzal, hogy még a miniszter úr is beszélni kíván velem. Erre azonban nem került sor.

1995. december 6-án, szerdán az üggyel foglalkozott az Országgyűlés Honvédelmi Bizottsága is. Részlet a jegyzőkönyvből:



A Honvédelmi Bizottság úgy döntött, hogy egy albizottság vizsgálja tovább az ügyemet, de annak eredményéről nem tájékoztattak. Valószínűleg megelégedtek azzal, hogy az akadémiaparancsnok és jogi tanszékvezetőm is a HM-ből kapott parancsnak megfelelően elhatárolódtak tőlem.



Ez volt az első élményem arról, hogy vannak politikusok, akiknél a cél szentesíti az eszközt, akiknek, ha nem tetszik egy vélemény, még saját hangoztatott elveik felrúgása árán is fellépnek ellene. Ma már nevetséges, jelentéktelen az egykori konfliktus. Innen nézve azok még a boldog békeidők voltak...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr513230077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása