Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

60. Vádlotti vallomások a második tárgyaláson

2012.04.23. 06:47 Viszkisdoboz

A 2012. március 19. és 20. napján tartott tárgyalásokon több vallomás is elhangzott. Ezeket nem kívánom teljes részletességgel ismertetni, mivel döntően olyan eseményekre vonatkoztak, amelyek jóval államtitkári megbízatásom előtt, vagy azt követően történtek. Ehelyett megpróbálom összesíteni, hogy az egyes vallomások milyen módon érintik vagy nem érintik a személyemet. Akinek nincs ideje tovább olvasni, annak előre elmondom: többnyire sehogy.

 

(fotó: Somogy online)

 

Lássuk tehát, hogy mi állapítható meg a vallomások alapján velem kapcsolatban!

 

H. András dandártábornokot, IV. r. vádlottat ismertem, bár soha nem tartozott közvetlen alárendeltségembe. H. András dandártábornok magára nézve terhelő vallomást tett, és velem kapcsolatosan az alábbiakat adta elő:

„Dr. Fapál Lászlóval való kapcsolatfelvétel vonatkozásában azt tudom elmondani, hogy nem emlékszem ilyen kezdeményezésre, amennyiben lett volna, az csak arra vonatkozhatott, hogy az igazgatóság valamennyi állami vezetői – miniszter, államtitkár, helyettes államtitkár – szinten bekövetkezett változást követően az illetékes urakat és hölgyeket megkereste egy bemutatkozó céginformációs előadás keretében, melynek során vázoltuk a cég szervezeti és feladatrendszerét, lehetőségeit. Itt sem lehetett szó másról, ha egyáltalán ez a beszélgetés megtörtént. Emlékezetem szerint Fapál úr irányába vezetésemmel ez a bemutatkozás 2005 szeptemberéig nem történt meg.”

II. r. vádlott védőjének kérdésére:

„Fapál urat 2001. vagy 2002. óta ismerem, a Zrínyi Kht.-nál dolgozott és egy egyeztető cégszerű megbeszélésen találkoztunk. Ezután akkor találkoztunk újra, amikor államtitkár lett. N. Dénesről annyit tudok, hogy vállalkozó, a Zrínyi Kht.-tól kapott megbízást, de mi nem dolgoztunk vele. Nem tudok arról, hogy bármelyikük pénzt kapott volna és arról sem, hogy Fapál úr akár a N. Dénes útján, akár közvetlenül pénzt kapott volna.”

III. r. vádlott védőjének kérdésére:

„Emlékeim szerint N. Dénes is részt vett a megbeszélésén, ami 2001-ben vagy 2002-ben lehetett. Legközelebb akkor láttam, amikor Fapál úr társaságában vett részt rendezvényeken. Annyit tudtam róla, hogy vállalkozó és egy rendezvényszervező cége van, ezért néhány rendezvényt ő szervez. N. Dénes neve előttem semmilyen megbeszélésem nem merült fel.

Nem volt olyan beszélgetés, ahol beleegyeztem volna, hogy L. és O. tábornok úr felvegye a kapcsolatot N. Dénessel. Nem tudom, hogy ezt O. úr miért mondja, mert ilyen nem volt. Tőle tessék megkérdezni, hogy milyen beleegyezésem kellett volna L. tábornok úrnak, amikor nem is volt a beosztottam. Továbbra is fenntartom, hogy ilyen megbeszélésre egyáltalán nem emlékszem. Amennyiben volt kapcsolatkeresés, akkor sem többről, csak az igazgatóság vagy a hivatal promóciós bemutatkozásáról lehetett szó. Tudtuk, hogy együtt mutatkoznak, de bárki együtt mutatkozhat az államtitkárral.”

 

K. Gábor polgári személyt, V. r. vádlottat a HM EI Zrt. vezérigazgató-helyetteseként ismertem, hivatali kapcsolatunk nem volt, mert nem én felügyeltem a HM legnagyobb gazdasági társaságát. Koltai Gábor polgári személy, V. r. vádlott vallomást tett, vallomásában személyemet nem érintette.

 

M. István polgári személyt, VI. r. vádlottat nem ismertem: vallomásában személyemet nem érintette.

 

V. Sándor ezredest, VII. r. vádlottat nem ismertem: a bíróságon nem tett vallomást. Nyomozati vallomásában személyemet nem érintette.

 

N. Imre alezredest VIII. r. vádlottat nem ismertem: vallomásában személyemet nem érintette.

 

B. Zsolt volt századost, XII. r. vádlottat nem ismertem: a bíróságon nem tett vallomást. Nyomozati vallomásában személyemet nem érintette.

 

R. György polgári személy, IX. r. vádlottat nem ismertem: vallomásában személyemet nem érintette.

 

Dr. L. András Szilárd ezredest, XI. r. vádlottat ismertem, a titkárságom állományában volt kiemelt főtiszt fél évig. Dr. L. András Szilárd a bíróság előtt nem tett vallomást. Nyomozati vallomásában személyemet nem érintette.

 

A bíróság 2012. április 24. és 25. napján tárgyalást tart és remélhetőleg befejezi a vádlottak meghallgatását.  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr414464605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása