Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

56. A katonai ügyész szürke mappája

2012.03.20. 23:45 Viszkisdoboz

Egyik kihallgatásomkor nem tulajdonítottam nagy jelentőséget annak, hogy a katonai ügyész egy szürke mappával verte az íróasztalát és azt követelte, hogy valljam be az általam el nem követett bűncselekményt. Most azonban, amikor a „szürke mappa” már több vádlott vallomásában is szerepelt, és hat védőügyvéd a vádat képviselő katonai ügyészek eljárásból való kizárására tettek indítványt a katonai bíróság számára, már lett.

 

2012. március 19. és 20. napján a Kaposvári Törvényszék Katonai Tanácsa a vádlottak, kihallgatásával kezdte meg, és a katonai ügyészek eljárásból való kizárására irányuló indítvánnyal fejezte be munkáját. A védői indokolás szerint olyan súlyos eljárási szabálysértések történtek a nyomozás során, amely alapján a katonai ügyészektől elfogulatlan eljárás nem várható el, mert nyomozati tevékenységük hivatali bűncselekmény gyanúját veti fel: többek között előnyöket helyeztek kilátásba, amely szigorúan tiltott a nyomozó hatóság számára; szabadlábra helyezés után is fogva tartottak gyanúsítottat; nem rendeltek ki védőt az őrizetbe vett személyhez és így hallgatták ki. A katonai ügyészek az indítványra nem nyilatkoztak. A bíróság az indítványt megküldi a Központi Nyomozó Főügyészség vezetőjének.

 

 

Az 50-es évek kommunista filmhíradóinak méltó örököse megint sikeresen teljesítette a párt által kijelölt feladatait. H. András tábornok vallomását idézve az én arcmásomat tették közkinccsé. Tényként közölték, hogy vesztegetési pénzt fogadtam el, holott egyetlen terhelő vallomást sem tett rám senki. Nem lehet szó tévedésről, mert egyetlen médium van jelen minden tárgyaláson: a pártot mindig lelkesen szolgáló HírTV. Tehát, mint ahogy megszoktuk, összevágnak, és olyan híreket tesznek közzé, aminek köze nincs a valósághoz. 

 

Korábbi bejegyzésemben már írtam a katonai ügyészi forgatókönyvről. A számomra egyébként ismeretlen vádlottak megerősítették az általam leírtakat.

 

M. István polgári személy, VI. rendű vádlott a bíróság számára az alábbiakat nyilatkozta:

Miután kérdésre elmondtam, hogy a velem szemben felhozott bűnösséget nem ismerem el és ezek nem igazak, rövid hatásszünet következett, amikor is az ügyész úr az előtte heverő szürke dossziét lapozgatva tudomásomra hozta, hogy amennyiben korábbi feljebbvalóim vonatkozásában, itt név szerint említette a II. rendű vádlottat (vagyis Fapál Lászlót), illetve az általa említett cégek tekintetében valamilyen terhelő információval tudok szolgálni – idézem- „akár a listáról is kihúzhatom a nevét és haza mehet, ha nem, akkor azt ugye tudom, hogy akit eddig ő kihallgatott, azoknak többségét be is zárta.” Ez számomra döbbenetet okozott és egyben nyilvánvalóvá tette előttem, hogy innen nem mehetek haza a családomhoz, csecsemőkorú gyermekemhez.

Mindezek után folytatódott a kihallgatás, ami elsősorban arról szólt, hogy kiről mit tudhatok – elsősorban II. rendű (Fapál László), III. rendű (N. Dénes) vádlottak és a volt miniszter, Juhász Ferenc, valamint általam nem ismert cégek nevei hangzottak el – feltételezésekre alapozva, konkrétumok nélkül”.

 

M. István polgári személy, mivel nem tett a miniszterre és rám valótlan vallomást, két és fél hónapig volt előzetes letartóztatásban.

 

N. Imre alezredes, VIII. rendű vádlott, a következő vallomást tette:

 

„Úgy emlékszem, hogy egy októberi kihallgatáson megkérdeztem az ügyészt (W. Rolandot), hogy mondja már meg nekem, de őszintén: Mit vár tőlem? Ugyanis ekkor már négy hónapja előzetes letartóztatásban voltam és tényleg szerettem volna tudni, hogy miért kell nekem még mindig előzetesben lennem. W. Roland (katonai ügyész) megkérdezte tőlem, hogy van-e információm arra vonatkozóan, hogy a HM felső vezetői közül kapott-e valaki kenőpénzt? Én megkérdeztem, kire gondol. Mire ő nevek nélkül mondta a honvédelmi minisztert (Szekeres Imre), az előző minisztert (Juhász Ferenc) és a közigazgatási államtitkárt (Fapál László). Én mondtam neki, hogy honnan lenne információm, mikor személyesen jó, ha egyszer találkoztam a fenti urakkal, mivel soha nem voltam olyan szinten, hogy az általa említett nagy embereknek akár a közelébe kerülhessek. Erre ő azt mondta, hogy akkor menjek vissza a börtönbe, és még gondolkodjak.

Ez után kérte az ügyvédnőt, hogy maradjon benn, majd azt mondta neki négyszemközt, hogyha már belekeveredtem az ügybe, akkor legalább ismerjem el, amivel meggyanúsítottak és akkor egy fél órán belül „nyílnak a rácsok”. Erre az ügyvédnő azt válaszolta, hogy csak azért, hogy kikerüljek, nem fogom elismerni azt, amit nem követtem el. Így hát mentem vissza a Fővárosi BV-be.

Egyetlen fontos dolog létezett csak a nyomozó hatóság számára: a vallomásom illeszkedjen bele az általuk felépített koncepcióba, ha pedig mégsem illeszkedik bele, akkor nem válogatva az eszközökben, valamilyen módon kicsikarják a nekik megfelelő vallomást”.

 

N. Imre alezredes, mert nem tett magára és a HM felső vezetőire terhelő vallomást, több mint 8 hónapot volt előzetes letartóztatásban.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr354329626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mazsi62 2012.03.21. 16:23:46

W. Roland engem is kényszervallatott 2007.03.07-én. Természetesen feljelentettem. Próbálták,kimosni húzták,halasztották az ügyet. Máig nincs lezárva! Próbálják feledtetni! Iratismertetésre adtak lehetőséget,amivel élni kívántam.Nem gyanúsított voltam,csak tanú.Így az iratismertetés sem járt volna! Azért levelet írtam hogy élni kívánok vele,a megadott időhatáron belül. Ezen időhatárba illeszkedve érkeztem a Budapesti Katonai Ügyészségre. W. Roland pedig kihallgatott gyanúsítottként! Természetesen nem tájékoztatott mivel gyanúsít,a jegyzőkönyvben sem írta be a gyanúsítás tárgyát! Panaszomat nem engedték bírósághoz eljuttatni a katonai ügyészségek vizsgálták.Közelebbi,távolabbi kollégái,akik más-más katonai ügyészségeken szolgáltak. A vallomásomról hiába kértem másolatot,már a gyanúsítotti kihallgatásomon,nyomtatási,és fénymásolási takarékossági okokra hivatkozva ( nem biztos hogy szó szerint írtam) nem kaptam! Később H.Antal vez. ügy. levelet írt,amiben közölte hogy nekem nem is jár. Feljelentésem után,tájékoztattak alakulatomnál hogy eljárás indul ellenem mivel első találkozásunkkor nem fogadtam W.Rolandot katonai udvariassági rendszabályok szerint a BKÜ. folyosóján! Civilben volt,természetesen én is,és előtte soha életemben nem láttam.Be sem mutatkozott!
Én szólítottam föl miután kérdőre vont,hogy miért nem jelentkezem nála,hogy mutatkozzon be mert nem ismerem! A teljes iratanyag nálam van,mivel megfenyítettek alakulatomnál és ott sikerült megszereznem a kényszervallatás jegyzőkönyvét amit oda a jogi tisztnek megküldtek!!

Mzperx 2012.04.10. 10:04:24

@mazsi62:
Őszintén együtt érzek Önnel. Az emberekben meg kell, hogy fogalmazódjon, ügyvéd nélkül nem mondhat egy szót sem, ha - ne adj Isten - ilyen helyzetbe kerül, mert kiforgatják a szavait, a nyakába varrnak mindenféle paragrafust, alapból fenyegetnek, pszichológiai kényszervallatást folytatnak főleg a koncepciós, politikai perekben.
süti beállítások módosítása