Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

16. Egzisztenciális következmények

2011.07.28. 14:31 Viszkisdoboz

Amikor a nyomozó hatóságok egy embert büntetőeljárás alá vonnak, és közbizalmat élvező állása, hivatása van, azzal kell számolnia, hogy az ítélkezés ugyan a bíróságok feladata, de állását, hivatását a nyomozás kezdetétől elveszti, és ha kedvezően is alakul a sorsa, soha senki nem fog tőle bocsánatot kérni, kiesett jövedelmét senki nem fogja megfizetni.

Így jártam én is. Amikor 2010. december 3-án őrizetbe vett a katonai ügyészség még reménykedtem, hogy a Fővárosi Bíróság Katonai Tanácsának nyomozási bírája nem helyez előzetes letartóztatásba, mert a kényszerintézkedés feltételei nem álltak fenn. Két nappal később, vasárnap volt a tárgyalás, ahol a bíró előtt kifejtettem, hogy előzetes letartóztatásom esetén elvesztem ügyvédi hivatásomat, és nem tudok dolgozni, holott kiskorú gyermekeim eltartásra szorulnak. A bíróság e kérdéssel nem foglalkozott, és úgy találtam magam, mint annyi védencemnél, hogy a bíróság az ügyészi indítványnak helyt adott. Csak most nem védőként voltam a teremben, hanem én ültem a vádlottak padján. Akkor, ott tudtam, hogy ezzel a határozattal egzisztenciálisan tönkretettek.

Január 3-án szabadlábra kerültem, és azon törtem a fejem, mit tegyek? Megtehetem, hogy továbbra is ügyvédi tevékenységet végzek. Ebben az esetben fennáll annak a veszélye, hogy nem tudom az adott ügyet befejezni, ami az ügyféllel szemben felelőtlenség. Ráadásul titkosszolgálati megfigyelés alatt tartanak, így az ügyfelet hozhatom esetleg kellemetlen helyzetbe. A másik lehetőség, hogy önkorlátozással élek, és addig ügyet nem vállalok, amíg ki nem derül, hogy vádat emelnek-e ellenem. Ez utóbbi mellett döntöttem és emellett elkezdtem a folyamatban lévő ügyeket felmondani, új ügyeket nem vállaltam.

Mivel december eleje óta ügyvédi tevékenységet nem végeztem, kértem a Pest Megyei Ügyvédi Kamara Elnökségéről ügyvédi tevékenységem szünetelésének engedélyezését. A kamara a kérelmemnek helyt adott, így 2011. május 23. napjától az ügyvédi tevékenységemet szüneteltettem.

Májusban a bíróság kézbesítette számomra a vádiratot. A kamarának a vádemelés tényét a vádirat megküldésével bejelentettem. A kamara az ügyvédi törvénynek megfelelően megtette a szükséges lépéseket, és 2011. július 7-én az ügyvédi tevékenységem gyakorlását felfüggesztette. A határozat ellen nem éltem fellebbezéssel, mert e határozatot vádemelés alatt álló ügyvédek esetében a kamara mérlegelés nélkül köteles meghozni. A büntetőügy jogerős lezárásáig immár hivatalosan is elveszítettem ügyvédi hivatásomat. 






 


 

English version

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr543107166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svejkné 2011.07.29. 14:13:02

Örülhetnek a blogíró ellen folyó koncepciós eljárás megrendelői, kipipálhatják céljaik közül az alábbiakat:
- lejáratás - teljesítve
- egzisztenciális tönkretétel -teljesítve
Mindannyiuknak szívből kívánom, jussanak arra a sorsra, amire a blog íróját szánják.

Fapál urat pedig kérem, hogy tartson ki, ne hagyja magát, harcoljon az igazáért. Biztos vagyok benne, hogy a családja, a rokonai, a barátai és azok az emberek, akik már átlátják, mi folyik ebben az országban, mind mellette állnak, és mellette is fognak állni, bármi történjen.

Mzperx 2011.08.01. 15:46:18

Ha józan paraszti ésszel belegondolok a leírtakba, akkor azt kérdezem magamtól, de mástól is, aki ezt olvassa, hogy milyen elégtételt kaphat és kitől az ember, ha bebizonyosodik, hogy ártatlanul fogták vádba, tartották fogva és a bíróság felmenti a vádak alól? A politika mossa kezeit, azt fogja mondani, hogy a "független" ügyészség csak végezte a dolgát. Az ügyészséget ki vonhatja felelősségre, vagy felettük csak a Jóisten ítélkezhet? Mit találhatnak még ki, hogy vádalkus, rágalmazó "igazukat" a bíróság elfogadja? A bíróság a fennálló "bizonyíték" alapján embert el nem ítélhet. Demokratikus országban biztosan nem, hacsak nem tendálunk Líbia felé.

Matteo79 2011.10.11. 23:09:35

Én csak az igazságnak szurkolok, de mivel mezei állampolgárként senkit és semmit nem ismerek, csak a neten lévő információkra hagyatkozhatom.

Két kérdés merült fel bennem:
1. állítólag a gyerekek lakását ugyanattól a cégtől vásárolta, mint ahonnan a HM vette a szolgálati lakást 2005-ben. (namost ez lehet egy országos ingatlanközvetítő akkor persze szép csúsztatás, de lehet egy xy nevenincs cég, akkor így kívülállóként "gyanús"

2. Elnézést a vájkálásért, de arra volnék kiváncsi, hogy miből telt egyszer a 22 millió kifizetésére a szolgálati lakásért illetve miből telt 2x10 millió a két garzonra.

Mindez 20 év munkaviszony, egy válás és olyan háttér információval, mely szerint anno 3.000.000 szolgálati kölcsönt is kénytelen volt felvenni.

Mzperx 2011.10.12. 19:14:17

@Matteo79:
Ha figyelmesen olvasta volna a blogot, akkor kiderült volna az Ön számára, hogy a szerző közzé fogja tenni valamennyi jövedelmét, ha elérkezett a büntetőügy azon szakaszához, ahol érdemi védekezést előadhat.

A munkáltatói kölcsön a katonáknál kamatmentesen vehető fel, persze, megfelelő feltételek megléte esetén építkezéshez vagy lakásvásárláshoz. Majdnem mindenki él ezzel a lehetőséggel. Kivéve az élhetetleneket, mert például és sem vettem fel, mint ahogy a szocpolt sem a gyerekek után. Velem jól járt a magyar állam, de nagyon. :))

Matteo79 2011.10.13. 06:53:41

Köszönöm. Bár az első mondatot nem értem miért kell picit kioktatólag írni. A második pedig irreleváns :)
süti beállítások módosítása