Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

21. Utam a Honvédelmi Minisztériumba

2011.08.29. 22:35 Viszkisdoboz

Nem hiszem, hogy szégyellnem kellene, hogy világ életemben munkamániás voltam, mindig legalább két állandó munkahelyem volt. A jó kereset is fontos volt persze, de elsősorban mégis a munka jelentette feladat vált lelki szükségemmé az évek alatt. Ha nagy ritkán nem kellett kora reggeltől késő délutánig a munkámmal foglalkoznom, hajlamos voltam úgy érezni, hogy semmittevő vagyok.

 

Az egyik legsűrűbb évem a 2004-es volt. A Nemzetvédelmi Egyetemen oktattam alkotmányjogot, mellette vittem a Honvédszakszervezet tagjainak kifutó ügyeit a munkaügyi bíróságokon, ügyvédként a HM egyik háttérintézményének jogi ügyeit intéztem és még magánügyfeleimmel is foglalkoztam.

 

Ennek az évnek őszén Juhász Ferenc honvédelmi miniszter felajánlotta a HM közigazgatási államtitkári beosztását. Egy nap gondolkodási időt kaptam. Váratlanul ért a felkérés, de tudtam, hogy a közigazgatásban, a jogászi pálya szakmai csúcsát jelentő munkakört nem lehet visszautasítani. A miniszter azt a feladatot szabta, hogy készüljek fel a HM és háttérintézményei átszervezésére, racionalizálására, az integrált minisztérium megteremtésére.

 

Katona voltam. Már jó ideje ügyvédkedtem, tíz évig tanítottam alkotmányjogot, közszolgálati jogot, honvédelmi igazgatást. Ismertem a rendszert kívülről és belülről. Magamban hordoztam a katonák vágyait, reményeit és elvárásait. Azt tekintettem feladatomnak, hogy a lehető legjobb megoldást találjam meg a politikai elképzelések és a szakmai lehetőségek között. Több hónapom volt a felkészülésre és az nem telt el eredménytelenül. Szerencsémre sikerült titokban tartani a sajtó előtt a miniszter személyi elképzelését, így zavartalanul készülhettem leendő szakmai beosztásomra.

 

Zsombor fiam abban az órában született, amikor a minisztériumban hivatalos bemutatásom zajlott, emiatt születésénél nem lehettem ott. 2004. december 10-én a köztársasági elnöktől hivatalosan is átvehettem kinevezésemet. Állami vezető lettem.

 

 

 

Úgy érzetem, hogy aznap elértem szakmai karrierem csúcsára. Az sem érdekelt, hogy ebben a pozícióban jóval kevesebbet kerestem, mint előzőleg ügyvédként. Teljes erőmmel az új feladatra koncentráltam. Boldog voltam, tele energiával, és fogalmam sem volt róla, mit hoz a jövő.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr303189320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mzperx 2011.08.30. 20:49:22

A köz szolgálata sokszor hálátlan feladat. Sokan nem is vállalják az alacsony javadalmazások, illetve a politikai támadások miatt. A fityesz elszámoltatási baromkodása végett még kevesebb jelentkező lesz a politikai beosztásokra. Mert mindenkire rá lehet húzni valamilyen "bűnt", ha a polt huszárok úgy gondolják. Csakis a hatalommániás senkik lesznek a vezetőink a jövőben, akiknek semmi tehetségük, mégis ha ló nincs szamár is jó alapon vályúközelbe kerülhetnek.

steve85 2011.09.01. 12:59:19

Személyes véleményem - persze utólag, pláne a pálya széléről rém okos tud lenni az ember - kár volt bemenni a politika világába. Mellesleg szerintem a lehetőség annak volt köszönhető, hogy a szakszervezet jogászaként rém kellemetlen tudtál lenni. Az ilyen ember képességeit pedig jobb hasznosítani mint arra fecsérelni az energiát, hogy ellehetetlenítsék. Arról már nem is polemizálok, hogy a képességeidre mekkora szüksége lenne a szakszervezetnek MOST!
Azon viszont érdemes lenne elgondolkodni, hogy hol vannak azok akiknek a lehetőséget köszönhetted. Mi itt akik ismerünk melletted állunk, hiszünk neked. És azok akiknek tényleg dolguk lenne a kiállás miért nem nyilatkoznak meg?

svejkné 2011.09.01. 18:07:25

@steve85: Hát igen. Egyetértek. Kár volt. Ha az ember tudná, hogy fenékre ül, nem menne a jégre. Biztos vagyok benne, hogy a blog írója sem gondolta volna, hogy ez lesz a vége.
No és igen, a kérdés már bennem is sokszor felmerült: Miért hallgatnak azok, akiknek ki kellene állniuk a volt államtitkár mellett???
Mocsok egy dolog a politika. Használták a tehetségét, munkáját, szakértelmét, amíg szükségük volt rá. Mostmár még megismerni is kellemetlen volna ugyebár, nemhogy kiállni mellette.

grotti 2011.09.02. 12:19:48

@steve85: Ugye, ez egy költői kérdés volt?
A leggerincesebb politikus is fél attól, hogy ő legyen B.Gy. következő áldozata.
Még a bloghoz sem mernek hozzászólni, nem hogy nyíltan kiállni valaki mellett.

svejkné 2011.10.02. 10:16:31

@grotti: és pont ez a cél. A megfélemlítés. A bátrakon nem lehet uralkodni. Gondoljuk csak végig: közoktatás, felsőoktatás,kórházak államosítása stb. Mire megy ki a játék? Nem a pénzről van szó. Nem illetnek bele a kormány " NEMZETI , sőt: MÉLYNEMZETI " tervébe a művelt, önállóan gondolkodó, szabad akaratú emberek. Sok velük a baj, szembefordulhatnak az "uralkodóval". Birkák kellenek, akiket arra lehet terelni, amerre a csahosok akarják.
süti beállítások módosítása