Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

108. Átvertem a cinkosomat

2013.02.21. 22:34 Viszkisdoboz

2013. február 21-én gyanúsítottként hallgatott ki a Központi Nyomozó Főügyészség jelentős kárt okozó csalás bűntette gyanúja miatt, amelyet a vádhatóság szerint társtettesként követtem el. De legalább nem az újságban olvastam róla először, hanem az idézésből. Talán, mert nem lehet igazán jól kommunikálni az ügyet. Eddig ugyanis azzal gyanúsítottak, hogy annyira összecimbiztem a miniszteremmel, hogy viszkis dobozban hordtam neki a vesztegetési pénzt, amiért ő annyira hálás volt, hogy megdobott egy budapesti luxusingatlannal. Ezúttal viszont az a vád, hogy átvertem, azaz megtévesztettem a honvédelmi minisztert, így Juhász Ferenc engedélyezte egy HM lakásbérleti szerződésének módosítását.

A két csaló.jpeg

Történt ugyanis, hogy a HM egyik főosztályvezetője kérelmet írt a honvédelmi miniszternek, hogy a részére határozott időtartamra bérbe adott szolgálati lakását szíveskedjen határozatlan időtartamúvá módosítani. A bérleti szerződés módosításához a miniszter hozzájárult, így 2007-ben az érintett főosztályvezető megvásárolta a lakást kedvezményes áron. Én a bűncselekményt azzal követtem el, hogy a 2006. március 21. napján született kérelemre ráírtam, hogy „Egyetértőleg felterjesztem!”. A nyomozás eredetileg hűtlen kezelés jogcímen indult, a HírTv híradásából tudjuk, hogy két évvel ezelőtt, ennyi kellett az ügyészségnek, hogy megállapítsa: nem történt vagyonvesztés, így hűtlen kezelés sem, mert Juhász Ferenc csak átminősítette a bérleti viszonyt határozott idejűről határozatlanra, a lakás azonban ettől a HM tulajdonában maradt. 

Nyilván nem akarták kétévnyi nyomozás gyümölcseit veszni hagyni, ezért gyorsan felállították a következő koncepciót. Ez kissé körmönfontra sikerült, mert a nyomozó ügyész három és fél oldalon keresztül olvasta fel a gyanúsítás szövegét, de még így is nagyon zavaros volt. Ezért kértem az ügyészt, hogy foglalja össze, hogy mivel is gyanúsítanak. Íme:

„Eljáró ügyész: a gyanúsítás tárgyát röviden összefoglalva az ügyészség álláspontja az, hogy Ön, mint a HM közigazgatási államtitkára, beosztásánál fogva felelős volt a honvédelmi miniszter hatáskörébe tartozó döntések előkészítéséért, és ezen körben terjesztett a honvédelmi miniszter elé egy olyan kérelmet, amelyről tudta, hogy az jogszerűen nem teljesíthető, így a döntés hozót megtévesztve olyan helyzetbe hozta Sz. Csaba ezredest, amelynek következtében ő kedvezményes áron megvásárolhatott egy HM rendelkezésű, állami tulajdonú lakóingatlant, illetőleg gépkocsi tárolót.”

Az ügyész következetesen vásárlásról beszél, miközben a javaslat, amit egyetértőleg felterjesztettem a bérleti jogviszony időtartamának megváltoztatására vonatkozott, és a miniszter is csak ennyit hagyott jóvá. Ezek után talán érthető, hogy nem tettem vallomást, és megfontolom, hogy egyáltalán tegyek-e. Nem követtem el bűncselekményt, nem vagyok bűnös, ezért az alaptalan gyanúsítás ellen panasszal éltem.

Ez persze rendszerint nem érdekli a Nemzeti Együttműködés Rendszerének lelkes fegyverhordozóit, de a gyanúsításnak ezen felül is van egy kis szépséghibája. A gyanúsításban szereplő csalás büntetési tételének felső határa 5 év, ezért ugyanannyi az elévülés is. A "bűncselekményt" 2006. március 21-én követtem el, amikor aláírtam a felterjesztést. Ennek megfelelően  2011. március 21. napján el is évült a cselekmény, ami a büntethetőséget kizárja. A nyomozás Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos feljelentése alapján indult az ügyészségen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntette gyanúja miatt. (E bűncselekmény elkövetője nem is lehetek, mert az állami vagyon kezelése lakásügyekben nem tartozott a hatáskörömbe, döntéseket kizárólag a miniszter hozhatott.) Gyanúsítotti kihallgatásomra 2013. február 21. napján került sor. A gyanúsítás időpontjáig a nyomozó hatóság ellenem elévülést félbeszakító eljárási cselekményt nem foganatosított.

Nem tudok elszakadni attól a gondolattól, hogy a véleménynyilvánítás szabadságának gyakorlása miatt kell „bűnhődnöm”. Ugyanis 2013. február 05. napján posztot írtam Budai Gyuláról és Polt Péter legfőbb ügyészről. A bejegyzés másnap egész nap kint volt az index.hu-n. Nagyon sokan olvasták. Harmadnapra az idézést küldő ügyész átminősítette az ügyet hűtlen kezelésről (amit nem követhetek el) csalásra (amit bárki elkövethet), aláírta, és így megjelenhettem harmadik portréfotózásomra, ujjnyom- és DNS mintavételemre.

Lehet, persze, hogy tévedek, de az ügyészségnek néha a látszatra is adnia kellene.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr525097431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stradlin 2013.02.21. 22:45:16

Ez egyre gázabb. Ennyit az ügyészekről. Ilyen bundaügyekkel meg ilyenekkel elszórakoznak, ahelyett, hogy a komoly bűnözőkkel foglalkoznának. Van egy kettő a parlamentben, akik életfogytiglant érdemelnének.
Ennyit a politikusainkról: hetek.hu/belfold/201208/mar_nem_kellett_betorniuk

Stradlin 2013.02.21. 22:49:39

"Ezek szerint van szép számú politikus hazánkban, akik akár segíthették egy adott bűnszervezet működését?

– Van bizony, minden oldalról. De nem a rendőrség feladata volt fellépni velük szemben. Én tudom, hogy ki az az ember a mai magyar politikai közéletben, akire ha ránézek – ismerve a dolgait –, hánynom kell…"
pestisracok.hu/vizo-portik-es-az-olasz-modszer-politikus-es-maffiozo-neha-egyet-akar/
süti beállítások módosítása