Viszkisdoboz

fapalrepulo.jpg

A nevem Fapál László. A Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára voltam, korábban katonatiszt, majd sikeres ügyvéd. Az életem egyik napról a másikra gyökeresen megváltozott egy állítólagos viszkis doboznak köszönhetően.  

 

Egy volt tábornok, egy büntetőügy első számú vádlottja megváltoztatta korábbi vallomásait, és azt vallotta, hogy kenőpénzt adott nekem, amit én egy viszkis dobozba téve elvittem felettesemnek.  A vallomástevő ettől kezdve már nem vádlott, hanem tanú az eljárásban, én pedig minden egyéb bizonyíték híján, pusztán egy önmagát menteni kívánó ember vallomása alapján előzetes letartóztatásba kerültem.

Egy hónapos letartóztatásom alatt megpróbálták elérni, hogy tegyek terhelő vallomást az egykori honvédelmi miniszterre. Nem tettem, mert nem volt miért. Most bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett vesztegetéssel vádolnak. Naponta jelennek meg rólam hazugságoktól hemzsegő lejárató cikkek, de a valóságra senki sem kíváncsi. Az életem, a karrierem romokban, végzettségemnek megfelelő munkát talán soha nem kapok majd.

Két okból írom ezt a blogot. Egyrészt nem akarok lesütött szemmel járni, mert nincs okom rá: szeretném, hogy egykori munkatársaim, barátaim, ismerőseim, két felnőtt korú és négy kiskorú gyermekem megismerjék az igazságot velem kapcsolatban. Másrészt az a célom, hogy minél többen átlássák azt a folyamatot, amit ma Magyarországon elszámoltatásnak neveznek, és amelynek során bárkit, akinek haragosa van, egyetlen vallomás alapján börtönbe lehet vetni, tönkre lehet tenni. Ezen a blogon nyilvánosságra hozok minden fontos iratot az eljárással kapcsolatban és elmesélem, mi és hogyan történt valójában.

Friss topikok

  • Mzperx: Katonai ügyészeket nem vállalsz? Képzelem, mikor a vádlóid az ügyfeleid/védenceid lesznek... :O Va... (2020.05.28. 14:35) 310. Epilógus
  • Pálné Nagy: @Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Örülök, hogy kiderült az igazság és vége a megpróbá... (2020.03.17. 02:30) 309. Itt a vége, fuss el véle
  • Secnir: kitartás Fapál úr! csak ennyit tudok hozzátenni... (2020.02.19. 13:23) 308. Ítélethirdetés előtt
  • Magyaur: Az erkölcsi tisztasága HŐS-sé avatta Önt, a rothadó és kapzsi NER-rel szemben. Példát mutat számun... (2019.12.03. 18:50) 306. Az életre szavaztunk
  • Molen David: Tisztelt Fapál László Ezredes Úr! Volt egy kérdése amiben azt kérdezte van ennél lejjebb? VAN !!... (2019.11.12. 22:29) 303. Az ügyészi fellebbezésre adott védői válasz

Linkblog

8. Egyedül

2011.06.13. 20:08 Viszkisdoboz

A legnagyobb megpróbáltatás az volt, hogy teljesen elzártak a külvilágtól. Csak a védőmmel tarthattam kapcsolatot, a családomról nem tudtam semmit. Minden nap írtam levelet, de nem érkezett válasz. Először szilveszter napján kaptam a családomtól levelet, de akkor rögtön 14 db-ot. Visszatartották őket, nyilván a pszichológiai hadviselés részeként. Hátha megtörök, hátha elfogadom a vádiratban felsorolt hazugságokat.

 

Feleségemnek minden nap írtam levelet, de azokat is csak a szabadulásom után egyszerre adták postára.

Egyedül a reggeli egy órás séta (egyedül vagy a katonai biztonsági hivatallal korábban kapcsolatban álló rabbal) és az ügyvédi beszélő jelentette a kapcsolatot a külvilággal, máskor és mással nem beszélhettem. Már annak is örültem, ha az őrök váltáskor bejöttek és jelenthettem nekik. Iszonyúan szenvedtem az egyedülléttől.

Börtönigazolványom a Gyűjtőben. 2010. december

Lelkileg és testileg is a legmegterhelőbb volt a kihallgatásra szállítás. Reggel 5-kor ki kellett menni a zárkádból egy másik zárkába. Beültettek – természetesen mindig és mindenhol elkülönítve a többiektől – egy rabomobilba és bevittek a Markó utcába. Ott a már említett „száraz hugyozóban” órákon keresztül várakoztattak, onnan átszállítottak a Gyorskocsi utcába. Ott megint egy másfél négyzetméteres lukba tettek, megint várakozás és onnan vittek át kihallgatásra. Visszafelé ugyanezen az úton jutottam a cellámba késő délutánra. Ilyen napokon egy hideg csomagot adtak, de nem tudtam enni. WC-re sem mentem. Kibírtam. Azt lelkileg nehezebben viseltem, amikor láttam kinyomtatott fényképemet személyes őrzőm kezében. Úgy vigyáztak rám, mintha rablógyilkos lettem volna. Volt, hogy két puskás ember vitt talpig bilincsben.  

Nevelőtisztem rendes ember volt, elvitt a könyvtárba, így legalább tudtam olvasni.

Megtaláltam a legmelegebb helyet a zárkában és a kabátommal eltorlaszoltam azokat a réseket, ahonnan a hideg jött. Napközben nem mertem aludni, mert így is alvászavaros lettem és gyógyszert csak orvos írhatott fel. Nem mentem orvoshoz. A fegyőrök emberségesen bántak velem, nem bántottak, és hálás szívvel gondolok azokra, akik esténként megengedték nekem, hogy egy lavór meleg vizet kapjak. A lavór víz életmentő volt számomra. Abban mosakodtam tetőtől talpig, utána a ruháimat is kimostam benne, majd harmadjára a meleg vízzel a zárkát is felmostam. Általában mindig forró vizet hoztam, mert párolgása melegítette a zárkát.

December 22. napjára „fullon” voltam - kaptam feleségemtől tisztasági és élelmiszer csomagot, és aminek a teljes elszigeteltség után legjobban örültem, sikerült bejuttatnia televíziót is. Később mesélte el, hogy milyen nehezen ment. Hányszor és hogyan ütközött akadályokba. Így néztem az ünnepek elébe.

English version

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://viszkisdoboz.blog.hu/api/trackback/id/tr412996311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mzperx 2011.07.04. 18:40:05

Az Európai Börtönszabályokból idézek, melyet megtaláltam a neten:

"A szabadságtól való megfosztást olyan tárgyi és erkölcsi feltételek közt kell érvényesíteni, melyek biztosítják az emberi méltóság tiszteletben tartását..."

"Az őrizetben lévő személyek kezelésének céljai olyanok legyenek, hogy fenntarthassák egészségüket és önbecsülésüket..."

Vagy a kapcsolattartásra vonatkozó szabályok közül:
"A fogvatartottak számára lehetővé kell tenni, hogy kapcsolatot tartsanak a családjukkal és - a kezelés, a biztonság és a rend követelményeinek alárendelve - külső szervezetek tagjaival vagy képviselőivel; lehetővé kell tenni, hogy ezeknek a személyeknek a látogatásait minél gyakrabban fogadhassák."

Nem tudom, mit tehet az ember, ha rájön a szükség a "száraz hugyozóban", ahol hosszú órákig "tárolják"? Becsinál? Akkor máris sérül az emberi méltóság. Szóval nehéz dolgok ezek...
A levelek visszatartása pedig - finoman fogalmazva - elsősorban aljasság, másodsorban a börtön kapcsolattartási szabályainak negligálása.

omrof 2011.08.09. 04:42:48

Sok erőt kívánok
süti beállítások módosítása